Ga naar inhoud

antivirus gewoon of uitgebreide versie.


Aanbevolen berichten

Beste,

Zelf gebruik ik al jaren de gewone Kaspersky antivirus. Nu vraag ik mij af of dit nog voldoende is op de dag van vandaag.

Binnen 20 dagen moet ik mijn licentie verlengen en twijfel ik om misschien de internet security te nemen. Is iets uitgebreider maar of dit de meerprijs waard is weet ik niet.

Het is voor mijn laptop op windows 10. Daar staat volgens mij ook al een beveiliging van windows 10 op. WIndows defender die toch ook wel wat zorgt voor bescherming tegen fishing en malware dacht ik.

Wat denken jullie? De gewone kaspersky voldoende of toch KIS pakken?

 

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal onderaan (klik) zie je verschil tussen verschillende versie.

Veel hangt van jou af.

Hoe meer het kan ook zwaarder het voor uw systeem is.

Maar hoe je omkeer of omdraait: zelf moet je ook altijd veilig houden.

Als je download en virusscanner zet dat het niet veilig is moet je meteen wegdoen en dat zonder pardon.

Zelfs al had je het zo graag en nergens te vinden is.

 

Zelf doe ik bankzaken op een tablet uitsluitend voor bankzaken, bepaalde zaken dat veilig moet enz.

Maar ik gebruik tablet nooit voor internet zelf.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Stegisoft al zei: hoever wil je gaan?

 

Het hangt er ook van af of er (privé/zakelijk) dingen op je systeem staan die absoluut beveiligd moeten worden.

Zelf heb ik jaren AVG en daarna Avast (freeversies ervan) gehad - op dit ogenblik is Windows Defender een goede AV en heb ik geen aparte AV meer: ik gebruik dus gewoon Windows Defender met ernaast Malwarebites (pro) tegen malware.

En nog nooit problemen gehad - het hangt er natuurlijk ook wel vanaf op welke sites jij je gaat begeven of welke illegale dingen (software,..) je gaat binnenhalen... Maar als je die beide niet doet, zit je (voor een thuisgebruiker) voldoende veilig - is mijn idee en ondervinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor de info. Het is niet zo dat ik illegale  software ofzo ga binnenhalen. Maar ik download wel es dingen.

Maar voor de meerprijs van Kaspersky internet security t.o.v. de gewone kaspersky antivirus moet ik het misschien niet laten en het eens proberen?

Je hebt dan ook nog de Kaspersky total security maar dit is dan voor mij teveel dan dat ik nodig heb.

Mvg Wes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Voor een thuis gebruiker is de standaard Defender die in Windows 10 zit goed.

Wil je wat meer mogelijk heden zou je voor een gratis scanner kunnen kiezen.

Kaspersky free

avast free

avg free

 

Nadeel van een gratis virusscanner is de de reclamen die je met regelmaat krijgt ( bij de ene meer als de andere).

Zeg je dat wil ik niet en ik heb er wat geld voor over dan heb je aan gewone Kaspersky antivirus. (die je al gebruikt)  genoeg.

Dit is een zeer goede gebruiks vriendelijke virusscanner de Kaspersky Internet Security zou niket nodig zijn.

Deze KIS is meteen ook zwaarder voor je systeem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wes45 zei:

Ok dan. Hopelijk denken de meesten hetzelfde en kan ik dan misschien toch verder terug de gewone versie nemen.

Deze die ik al jaren gebruik dan.

Het is niet wat andere denken, het is waar jij je veilig bij voelt en lekker vind werken.

Wij kunnen alleen de ervaring over virusscanners vertellen en iedereen heeft een voorkeur daarom zijn er ook

zoveel soorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar maar ik ben een leek en weet niet wat voor functies je allemaal wel echt nodig hebt.

Maar langs de andere kant heb ik al jaren de gewone kaspersky antivirus zonder problemen. Enfin denk ik toch want heb nog niets echt opgemerkt.

Daarom dat ik mijn vraag stelde of de internet security misschien wel aan te raden is of niet.

 

Alvast bedankt.

Mvg Wes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Daar is dit forum ook voor en ook de bedoeling dat er vragen zoals dit worden gesteld.

14 uren geleden, wes45 zei:

 

Daarom dat ik mijn vraag stelde of de internet security misschien wel aan te raden is of niet.

 

Wat je er extra bij krijgt is:

  Beschermt betalingen, met codering op bankniveau*
    Voorkomt onbevoegde toegang tot je webcam*
    Versleutelt online verzonden en ontvangen data - VPN**

 

--

** VPN Service beschermt maximaal 200 MB dataverkeer per apparaat per dag

 

Dus vraag je je eigen af of je dit nodig heb (VPN https://www.vpngids.nl/vpn-info/wat-is-een-vpn/) gebruik als je dingen te verbergen heb
of veel op[ onbeveiligde netwerken zit.

 

Als een eerlijk antwoord wil zeg ik je heb genoeg aan de AV van Kaspersky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.