Ga naar inhoud

Wachtwoord wordt wel/niet geaccepteerd


peter vB

Aanbevolen berichten

De aanmaak van een wachtwoord bij KPN voor toegang tot mijn e-mailaccount leidt steevast tot: "Deze gebruikersnaam en/ of wachtwoord is niet bekend. Wachtwoord vergeten? Klik op 'Wachtwoord vergeten'."

Ik heb alle mogelijke procedures doorlopen die KPN aangeeft om een wachtwoord te herstellen. Ik krijg wel een bevestiging terug dat mijn wachtwoord geaccepteerd is, en dat het wachtwoord binnen een uur geactiveerd zou moeten zijn: not! De KPN-helpdesk heeft een ticket aangemaakt omdat de betreffende medewerker geen oplossing voor mijn probleem had. Het duurt echter 3-5 dagen voordat ik gebeld zal worden door iemand van een hoger echelon. Dat is vandaag de dag een eeuwigheid om zonder e-mail te zitten ; ). Vandaar mijn post op deze site, in de hoop dat ik sneller geholpen kan worden.

Probleem is overigens onafhankelijk van gebruikte browser (uitgeprobeerd op firefox, microsoft edge, explorer).

Op mijn PC draait Windows 10.

De vraag is: is dit een probleem veroorzaakt door mijn systeem of is dit een systeemfout bij KPN?

In beide gevallen: is dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie. Maar als gezegd; alle suggesties van KPN op hun sites vermeld heb ik heb ik voor zover nageplozen. Gisteren nog even verder geëxperimenteerd. Na aanmaak van een nieuw wachtwoord had ik toegang tot mijn webmail. Na enkele minuten kreeg ik een melding dat er iets niet goed was aan mijn wachtwoord. Ik leid hier aan af dat KPN mijn wachtwoord niet 'vasthoudt'. Daarna kreeg ik geen toegang meer met mijn wacht woord. Helaas nog geen respons van KPN gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl KNP onderzoek kijk we op een andere manier

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Even een paar vragen:

1. Is dit probleem ontstaan na het installeren van nieuwe programma"s?

2. Kan je eens proberen om je KPN mail eens te openen op een ander apparaat (andere pc, smart phone, Tablad) lukt hetfan wel./

3. Gebruik je een password manager.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moderator,

1) Ik ben geabonneerd op Haveibeenpwned.com

I.v.m. een melding dat één van mijn e-mailadressen in september op straat was komen te liggen, was reden om al mijn wachtwoorden bij KPN aan te passen. Dat werkte dus niet.

2) Ik gebruik de passwordmanager van Firefox

3) Zowel PC, GSM of tablet bieden geen soelaas bij aanpassing wachtwoord/inloggen.

4) Vanavond een scan uitgevoerd met Hitman Pro Alert (betaalde versie), resultaat daarvan treft u bijgesloten aan.

 

Dus, helaas ben ik bang dat deze antwoorden geen aangrijpingspunten bieden voor een oplossing via mijn systeem.

Of de detectie van Hitman zou iets moeten betekenen...

HitmanPro_20200121_1134.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.