Ga naar inhoud

Magazijnverplaatsing


Marinus_Henk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

7 uren geleden, emielDS zei:

Ik denk niet dat uw oplossing de bedoeling is, in uw formule zoekt men de kleinste som van de twee magazijnen. Ik dacht dat het de kleinste van de het tweede magazijn moest zijn  plus de overeenkomstige van het eerste magazijn.

Beste Emiel,

 

Dit klopt. De formule van Bakerman is niet wat ik zoek. Zoals je het omschrijft is precies wat ik zoek. Doos 1 van mag.1 moet bij doos 1 van mag.2 worden opgeteld. Dit geldt ook voor doos 2 van mag.1 en doos 2 van mag.2. enz..... Als deze bij elkaar zijn opgeteld dan moet ik de laagste waarde hebben. Het kan ook zijn dat een artikel maar uit 3 dozen bestaat ipv 7. In deze lege cellen staat een formule de als resultaat een "" opleverd. Ik kan hier ook een 0 van maken maar dan geeft de formule een 0 als minimale waarde. Ik zoek de een na hoogste

 

Ik hoor graag van jullie,

 

Hendrikus 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, emielDS zei:

Ik dacht dat het de kleinste van de het tweede magazijn moest zijn  plus de overeenkomstige van het eerste magazijn.

Ik heb het ganse topic nog eens 2x helemaal doorgelezen en dit heb ik nog in geen enkel antwoord van TS zien staan .

 

9 uren geleden, Marinus_Henk zei:

Doos 1 van mag.1 moet bij doos 1 van mag.2 worden opgeteld. Dit geldt ook voor doos 2 van mag.1 en doos 2 van mag.2. enz..... Als deze bij elkaar zijn opgeteld dan moet ik de laagste waarde hebben.

Als ik dit lees begrijp ik daaruit dat alle overeenkomstige dozen bij elkaar moeten opgeteld worden en dat dan van al deze sommen de laagste moet weergegeven worden in kolom Q.

Als dit niet het geval is waarom geeft mijn formule dan exact de gevraagde resultaten ?

 

Alternatieve formule.

=ALS(MIN(J3:P3)> 0;MIN(J3:P3) +INDEX(B3:P3;VERGELIJKEN(MIN(J3:P3);J3:P3;0));"")

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bakerman zei:

=ALS(MIN(J3:P3)> 0;MIN(J3:P3) +INDEX(B3:P3;VERGELIJKEN(MIN(J3:P3);J3:P3;0));"")

Hallo nieuweling,

 

We zijn er bijna. Ik heb je formule erin geplakt maar bij controle van andere artikelnummers kwam er toch nog een fout boven.

In bijgevoegd bestandje heb ik artikel 4 erin geplakt en het resultaat van jouw formule is niet goed. Ik heb het juiste antwoord erachter gezet.

Zou je er nog eens naar kunnen kijken?

 

 

Groet,

 

Hendrikus

 

Magazijnverplaatsing_nieuweling.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.