Ga naar inhoud

Magazijnverplaatsing


Marinus_Henk

Aanbevolen berichten

Beste Excel fanaten,

 

Ik heb een vraag mbt tot het bijgevoegde bestandje. We hebben 2 magazijnen en ik wil graag de miniumum voorraad (kolom Q)  weten als we de twee magazijnen bij elkaar optellen.

In kolom B t/m H staan de aantallen van de betreffende doos in Magazijn 1. In kolom J t/m/ P de aantallen in magazijn 2.

Graag zou ik een berekening zien in kolom Q het minimale aantal dozen (dus voor artnr.1 doos 3 (Magazijn1: 10 st.) + doos 3 (Magazijn 2: 89 st.) = 99 stuks )

 

Ik hoor graag van jullie .

 

Groet Marinus

 

Magazijnverplaatsing.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, bakerman zei:

Formule in Q3 en doortrekken naar beneden.

 


=MIN(ALS(B3+J3 <> 0;B3+J3;10^10);ALS(C3+K3 <> 0;C3+K3;10^10);ALS(D3+L3 <> 0;D3+L3;10^10);ALS(E3+M3 <> 0;E3+M3;10^10);ALS(F3+N3 <> 0;F3+N3;10^10);ALS(G3+O3 <> 0;G3+O3;10^10);ALS(H3+P3 <> 0;H3+P3;10^10))

 

Hallo Bakerman,

Ik heb je formule erin geplakt maar krijg nog steeds een #waarde als resultaat. Zie bijgevoegd bestandje.

Kan je nog eens ernaar kijken of het bestandje waar je deze formule in gemaakt hebt uploaden?

Alvast bedankt.

Groet

Hendrikus

Magazijnverplaatsing Bakerman.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.