Ga naar inhoud

Magazijnverplaatsing


Marinus_Henk

Aanbevolen berichten

Nu zal je toch eens heeeeeeeeel gedetailleerd moeten uitleggen waarom het 40 en 89 zou moeten zijn want ik ben nu compleet het noorden kwijt.

 

Ik heb er echt geen idee meer van hoe de berekening volgens jou moet gebeuren.

 

Met mijn vorige formule (volgens jou onjuist) kom ik uit op 123 wat jouw resultaat nog het dichtst benadert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, bakerman zei:

Nu zal je toch eens heeeeeeeeel gedetailleerd moeten uitleggen waarom het 40 en 89 zou moeten zijn want ik ben nu compleet het noorden kwijt.

 

Ik heb er echt geen idee meer van hoe de berekening volgens jou moet gebeuren.

 

Met mijn vorige formule (volgens jou onjuist) kom ik uit op 123 wat jouw resultaat nog het dichtst benadert.

Hallo Bakerman, 

 

Ik heb jouw formule er ook in geplakt maar de waarde die eruit komt blijft 259 (Q7) Wat doe ik dan verkeerd?

Trouwens je hebt gelijk in de waarde die er eigenlijk moet staan is 123. Mijn fout

 

In het nieuwe bijgevoegde bestandje heb ik het nog een keer duidelijk gemaakt wat het resultaat moet zijn.

 

Groet,

 

Hendrikus

Magazijnverplaatsing_nieuweling rev01.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Marinus_Henk zei:

De formule van Bakerman is niet wat ik zoek.

Herinner je je deze uitspraak nog ? Wel, het is wel juist die formule die het juiste resultaat geeft. 😲

=MIN(ALS(B6+J6 <> 0;B6+J6;10^10);ALS(C6+K6 <> 0;C6+K6;10^10);ALS(D6+L6 <> 0;D6+L6;10^10);ALS(E6+M6 <> 0;E6+M6;10^10);ALS(F6+N6 <> 0;F6+N6;10^10);ALS(G6+O6 <> 0;G6+O6;10^10);ALS(H6+P6 <> 0;H6+P6;10^10))

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, bakerman zei:

Herinner je je deze uitspraak nog ? Wel, het is wel juist die formule die het juiste resultaat geeft. 😲


=MIN(ALS(B6+J6 <> 0;B6+J6;10^10);ALS(C6+K6 <> 0;C6+K6;10^10);ALS(D6+L6 <> 0;D6+L6;10^10);ALS(E6+M6 <> 0;E6+M6;10^10);ALS(F6+N6 <> 0;F6+N6;10^10);ALS(G6+O6 <> 0;G6+O6;10^10);ALS(H6+P6 <> 0;H6+P6;10^10))

 

Hallo Bakerman,

 

Deze formule werkt alleen als de er in de lege cellen geen formule staat anders krijg je #waarde als antwoord. In de lege cellen staat het resultaat "" van een formule. Hiermee kan de formule die hierboven staat niet mee overweg.

 

Sorry dat ik het jullie zo lastig maak maar ik kom er zelf ook niet meer uit.

 

Groeten en ik hoop dat jullie hier nog een keer willen naar kijken.

 

HendrikusKnipsel.thumb.JPG.315f39580df660ffd70638335a946493.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan prentjes hebben we niks.

plaats een voorbeeld met wat je echt wil?

wil je de laagste waarde van 1 met daarbij de overeenstemmende waarde van 2?

wil je de laagste waarde van 2 met daarbij de overeenstemmende waarde van 1?

 

Welke formule staat er in de cellen?

 

als je maar een halve opgave geeft kan je moeilijk een ganse oplossing terugkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Marinus_Henk zei:

Hallo Bakerman / Emiel,

 

Het ziet ernaar uit dat het laatste bestandje werkt.  Ik had niet gedacht dat het zo'n lange formule zou gaan worden maar het werkt.

 

Mijn dank is groot en ben enorme fan geworden van het forum.

 

Groet,

 

Hendrikus!

 

En bedankt voor jullie inzet. Dat was ik vergeten te vermelden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verdere tests toch nog een foutje gespot.

 

Zoals je kan zien in regel 14 treed er een fout op als er slechts 1 doos in voorraad is.

 

Had nu wat meer tijd dus in groene vak andere formules die (denk ik nu) alle situatie(s) wel aankunnen.

 

In het rode vak 2 manieren om dan de minimum voorraad te berekenen.

 

De formules in het groene vak kan je eender waar op je werkblad zetten (de kolommen zelfs verbergen indien gewenst. De formule in het rode vak zet je dan in kolom Q.

 

Bekijk het eens en zie of dit zou werken voor jouw situatie.

Magazijnverplaatsing_rev03.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.