Ga naar inhoud

Win 7 naar Win 10


Impala

Aanbevolen berichten

Hallo, een oom (80) van mij heeft me gevraagd of het veilig is om zijn pc met Windows 7 te blijven gebruiken. Specificaties van zijn desktop zijn: processor Intel Pentium  CPU G630 @2.70 GHz, Ram geheugen 4 Gb, type systeem 64 bits, harde schijfruimte 350 Gb (waarvan 50 Gb in gebruik) + Windows 7 Home Premium is geactiveerd. Hij gebruikt de pc dagelijks om het nieuws te volgen en informatie omtrent zijn hobby (exotische vogels) te verzamelen. Dit leek mij voldoende om een upgrade uit te voeren.

Ik heb dus een poging ondernomen om via MediaCreationTool1909  up te graden naar Win 10, nadat ik een back-up van zijn pc had gemaakt en alle foto's naar een externe schijf heb gekopieerd.

De upgrade mislukte en alles werd terug naar de oorspronkelijke toestand teruggezet.

De foutmelding: De installatie is mislukt in de fase Safe_Os met een fout tijdens de Replicatie_Oc bewerking. Foutcode 0x8007001F  -  0x20006

Heb dan eerst de Avast virusscanner verwijderd, en ben nu bezig alle Win updates te installeren (was blijkbaar lang niet meer gebeurd).

Ook heb ik het topic gelezen van Bettina "Windows home naar Windows 10 gelezen.

Iemand die mij bij dit proces kan/wil begeleiden?

Dank bij voorbaat!

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo falstring, dank voor uw antwoord, maar uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden en Win 10 geïnstalleerd gekregen via de 

Recovery partitie,  herstel naar de fabrieksinstellingen gedaan, daarna antivirus en windows updates uitgeschakeld, en direct de Media Creation Tool laten lopen. Met succes, de pc doet het aardig met het nieuwe besturingssysteem, nu nog wat bestanden van de externe schijf terugzetten en klaar is Kees.

Dank u wel voor het meedenken, mag als "opgelost" met een slotje erop.

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.