Ga naar inhoud

Trage pc , als ik nieuwe software wil instaleren "bevriesd" mijn scherm.


Yoke

Aanbevolen berichten

Hoi, , sinds de laatste problemen op mijn computer, waar toen blijkbaar de nieuw versie van windows 10 is opgezet, 

kan ik geen nieuwe software meer instaleren. Telkens als ik dat doe, bevriest mijn scherm , met eender welk progamma ik ook werk. 

En zoveel sta at er niet op mijn pc....

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin eens de pc op de volgende wijze te herstarten: ga startknop / afsluitmenu en kies daar 'opnieuw opstarten'.

(dat in w10 de enige wijze waarop w10 zichzelf opnieuw opbouwt in het werkgeheugen.)

krijg je ook foutmeldingen te zien?

kijk eens bij configuratiescherm/apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens ziet: zo ja, rechtklik op dat device en kies stuurprogramma bijwerken. daarna op de aangegeven wijze  de pc opnieuw opstarten.

 

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Yoke zei:

waar toen blijkbaar de nieuw versie van windows 10 is opgezet, 

doet mij al dadelijk denken aan een herinstallatie over de huidige 10 heen - maar daar wachten we nog even mee.

Kijk dit eens even na: open dosshel (administrator) of powershell (administrator) en typ in: winver

welke versie heb je van de 10?  de 1909?

 

Ook kan je eventueel eens in je logboeken zien of je terugkerende fouten hebt, ook kan je via start, dan intypen: betrouw - en dan je betrouwbaarheidsgeschiedenis laten weergeven: als je daar op de rode kruisjes drukt, krijg je ook info over fouten - zijn er daar bij die geregeld terugkomen?

(eventueel kan je screenshotjes plaatsen)

(maar volg eerst Falsstring maar :) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen gele kruisjes ?  (kijk bij het laatste wat Fallstring zei)

 

Logboeken: startknop > typ logboeken >open deze en klik deze twee dan eens open:  image.png.9d32dc6c769d4b7673a9234f0bdfcce7.png

vind je dan rechts rode kruisjes met vermeldingen die geregeld terugkomen?

(zo ja: klik er zo eentje eens aan en plaats een screenshotje van het onderste venster)

 

Betrouwbaarheidsgeschiedenis: startknop > typ betrouw en rechts komt dan te staan: betrouwbaarheidsgeschiedenis tonen - klik dit open en je krijgt een soort diagrammetje met data en rode kruisjes en blauwe i-tjes. KLik een aantal van die rode eens open en kijk of er daar terugkerende foutmeldingen staan en plaats ook daarvan dan eens een screenshotje (van die foutmeldingen)

vb:  image.png.61b2ef18085f18ec6aef1caf39b18e12.png (als je op die rode kruisjes klikt, krijg je onderaan een foutmelding - bedoeling is van een screenshotje te krijgen van WINDOWS-meldingen, niet van meldingen van je software)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst beginnen met wat ik weet: die tweede, die melding van DistributedCom, die mag je negeren, daar liggen je problemen niet aan.

 

Eerste plaatje:

je explorer geeft dus soms/af en toe/dikwijls de geest: hij is gestopt.

Op het ogenblik dat je scherm bevriest zou je eens naar Taakbeheer moeten gaan (ctrl-alt-delete), dan bij Processen (linker tabblad boven) naar onder scrollen tot je (praktisch onderaan) Verkenner vindt.

Klik die aan en met delete ga je hem verwijderen.

Dan (nog altijd in taakbeheer) doe je dit: klik   Btstand open, kies voor Nieuwe Taak, Vul daar explorer in en enter:

image.png.d3f1282666eb7025f4506893757247e0.png    Kijk eens of het bevriezen dan voorbij is?

(al denk ik dat dit eerder een omzeiling van het probleem dan een oplossing zal zijn)

 

Ik merk er (nog altijd 1ste plaatje) iets van Wilcomshellengine - en dat zegt me helemaal niets dus ging ik op zoek en kom... bij motorolie uit. Ik weet dus niet wàt daar precies bedoeld wordt;  ? achteraan dat lijntje staat in het blauw: technische details. Klik dat eens open en maak er een screenshotje van, misschien krijg ik er een hint mee?

Ook vind ik er nog die Hatch Embroidery - software voor het breien of zo. Heb je dit programma? Zo ja: dan is het gewoon vastgelopen, maar ook dat kan niet de oorzaak van je problemen zijn.

 

Derde plaatje (logboeken)

Die Esent-vermelding met mogelijke oplossingen staat hier beschreven en er staan verschillende remedies bij.

Je kan die even uitproberen maar of die je probleem gaan oplossen is maar de vraag. Nu: nooit geschoten is altijd mis hé?

Maar... als je daar die replies(82) openklikt, vind je als derde: " You should perform a repair upgrade to see if it resolves this problem. " - dus precies dàt waar ik in mijn eerste post al aan zat te denken.

Voor 'vage' problemen zoals het jouwe, is meestal de snelste en beste oplossing: een herinstallatie van je Windows (met behoud van eigen progs en instellingen) : dit duurt een uur of twee (waarbij je het eerste uur je computer nog gewoon kan gebruiken) , lost meestal het probleem op (herhaal: meestal - dus waarborg heb je er niet bij, het kan tenslotte ook hardware-oorzaken hebben en die los je met een herinstallatie niet op) en het duurt al-bij-al genomen, minder dan een voor een alle mogelijke herstelpistes te gaan bewandelen.

 

Nu is het weer aan jou :)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is het nu net, als mijn scherm "bevriest" kan ik niets meer..... ook niet wat jij nu aangeeft  ik ga het opschrijven , die "ctrl-alt-delete" want tegen het zover is, weet ik het toch niet meer.....; Hatch is een borduurprogrogramma, en ik heb ook een borduurprogamma Wilcom....

 

Nog een klein vraagje, weet jij een gratis betrouwbaar programma waarmee je schermvideo's kan maken ?....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Yoke zei:

Maar dat is het nu net, als mijn scherm "bevriest" kan ik niets meer

tuurlijk, was me even ontgaan. Maar als je windows wil herstellen (door zo'n hersteloperatie) kan je op een àndere  computer naar dat hulpprogramma gaan (naar het Media Creation Center) en aangeven dat je een stick wil maken om het op een andere computer te gebruiken (stick van minstens 6 Gig is vereist)

 

die stick steekje dan in je eigen computer en dan moet je in de bios nog wel aangeven dat hij ervan moet opstarten- en dan ben je weg.

(moest - herhaal: moest - je dit willen doen, dan geef ik je nog wel een paar wegwijzertjes :) )

 

11 uren geleden, Yoke zei:

weet jij een gratis betrouwbaar programma waarmee je schermvideo's kan maken ?

Als de video's niet te groot zijn ( 5 minuten) kan je Icecream screenrecorder (free) binnenhalen - die doet het voor kleine dingen goed. (zelf heb ik de gekochte versie ervan en die is uiteraard niet beperkt in duur van video's)

 

Maar andere - die betrouwbaar zijn - ze zullen wel bestaan - iemand die hier in dit topic aankomt en het weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.