Ga naar inhoud

Windows 7 - Disk 0 is now the selected disk


Timmers

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen (en zalig Pasen )

 

Ik heb een Asus laptop van +/- 10 jaar (Windows 7) oud, die ik eigenlijk niet veel meer gebruik. 

 

Onlangs heeft mijn vrouw de laptop willen gebruiken en sindsdien start deze niet meer op.

 

Als ik de laptop nu opstart, krijg ik een zwart scherm met de melding 'bestanden laden'. Nadien krijg ik het scherm diskpart.exe te zien:

Disk 0 is now the selected disk

Partition 4 is now the selected partition

Diskpart successfully set the partition ID.

Diskpart successfully assigned the attribution to the selected GPT partition

Partition 3 is now the selected partition

Diskpart successfully set the partition ID.

 

 

Nadien krijg ik het scherm van Ausus preload wizard, maar dat is om het volledige systeem te herstellen en dan ben ik alle data kwijt. Daar druk ik op cancel en begint het opnieuw.

 

Iemand een idee wat er is misgelopen? Er staan nog een hoop foto's op de laptop, dus volledig formatteren zou jammer zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien verstandiger om eerst een backup te maken van uw foto's.

Je haal de harddisk uit de laptop en steek het in zo'n een toestel (klik)

Heel eenvoudig kan je harddisk 2.5 inch insteken.

Aansluiten kan je op eender welke pc of laptop.

 

Werkt ook op usb 2.0 poort.

 

Ik heb zo 2 toestellen voor externe backup.

(Werk ook perfect in Linux zonder driver te installeren)

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Je haal de harddisk uit de laptop en steek het in zo'n een toestel (klik)

Hoi Stegisoft: dit is voor jou en mij wellicht 'simpele koek', maar voor de doorsneegebruikers van het forum is dit wel ofwel nog juist in hun petje of boven hun petje.

Je moet trouwens zo'n 'ding' ook hebben hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag niet altijd een petje.

Hij of zij zal wel zeggen of hij / zij wel kan.

Dat ding moet je wel kopen anders zal het niet lukken.

Maar in dat toestel harddisk of SSD plaatsen is totaal geen moeilijkheid en kan zelfs een kind van 2 jaar insteken.

Zit zelfs een handleiding bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt allemaal Stegisoft en een schijf erin steken is geen probleem ('k heb zelf een docking station van Sharkoon :) )

maar een schijfje uit een laptop halen is niet voor iedereen weggelegd.

Maar juist: TS moet het je dan maar gaan vertellen hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie! 

Dus als ik het goed begrijp, is dat een toestel waar ik de harde schijf van de laptop kan in/opsteken en dan via een andere laptop, de gegevens kan raadplegen? 

 

Jullie vermoeden dan ook dat de Windows configuratie onomkeerbaar om zeep is? 

 

Timmers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord eerste vraag: yep

Tweede vraag: ik denk dat er mogelijk nog wel iets te doen zou zijn (hoor je me voorzichtig praten: 'denk' 'zou') maar Stegisoft kan je daar meer over vertellen denk ik.

 

De bedoeling is in ieder geval, nu je nog kan, al je eigen data elders veilig te stellen zodat je diè zeker nog hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gezien de leeftijd van de pc is de kans aanwezig dat de schijf een ide-aansluiting heeft.

en die krijg je never nooit aan het werk in het getoonde kastje.

dus bouw eerst de schijf uit, en kijk naar de aansluitingen:

- zie je hele brede rij pinnen als je de aansluiting losneemt, en vier pinnen als je de smallere steker losneemt, dan is het een ide-aansluiting. die dus niet op dat kastje past.

je hebt dan een verloop ide-naar-usb nodig, bijv https://www.allekabels.nl/nieuwe-producten/7184/1419046/parallel-ata-ide-en-sata-naar-usb.html?gclid=EAIaIQobChMIur3hlJHl6AIVZbR3Ch1IOw9oEAQYAiABEgIvMvD_BwE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.