Ga naar inhoud

Laptop hp traag


rudi d.

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken is mijn hp laptop zeer traag geworden, steeds de melding "toepassing reageert niet". Ik heb al wat van alles geprobeerd, bij opstarten zo weinig mogelijk apps laten starten, malwarebytes en ccleaner laten scannen, vorig weekend een gratis proefabonnement genomen van avast premium voor een boost van snelheid. Maar blijft wisselvallig, soms denk ik ja nu zijn we vertrokken maar dan weer ineens super traag. Websites openen is soms zenuwslopend traag.

Kan me iemand op weg helpen om deze +/- 3 jaar oude laptop een nieuwe boost te geven?

Alvast bedankt!

aangepast door rudi d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

 

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf lijkt oké te zijn en ook het grootste deel van auto startende programma had jij al goed onderhanden genomen :top:

Maar ervaar je de traagheid vooral als je op het internet wil surfen of ook als je gewoon op je laptop met Word of andere programma's werkt.

Of voelt het aan of de laptop steeds door iets vertraagd word bij alles wat je doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik meng me (enigszins beschroomd) even  in deze topic, om te melden dat ik onlangs twee pcs weer flitsend kreeg door alles van avast grondig te verwijderen..... sommige pcs kunnen er wel mee overweg, andere echt niet, is mijn ervaring.

enne: al eens de laptop écht geherstart, dus via start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten' (zolang je dat niet doet blijven 'scheve bitjes' scheef staan....)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Dasle zei:

Maar ervaar je de traagheid vooral als je op het internet wil surfen of ook als je gewoon op je laptop met Word of andere programma's werkt.

Of voelt het aan of de laptop steeds door iets vertraagd word bij alles wat je doet?

Het is niet alleen internetpagina's openen, de router doet zijn werk want andere pc's en smartphones doen het uitstekend. Eigenlijk is het zowat alles, om bv de screenshot in een word document te kopiëren en op deze site te plaatsen heeft toch wel een half uur geduurd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.