Ga naar inhoud

Laptop hp traag


rudi d.

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, falstring zei:

al eens de laptop écht geherstart, dus via start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten' 

Doe ik regelmatig, en nu nog meer dan normaal. maar zelfs daarvoor heb je engelengeduld nodig.

 

4 uren geleden, falstring zei:

om te melden dat ik onlangs twee pcs weer flitsend kreeg door alles van avast grondig te verwijderen..... sommige pcs kunnen er wel mee overweg, andere echt niet, is mijn ervaring.

Dit zal ik eens proberen, is geen groot werk. Maar had ik nog niet gehoord dat dit kon. Tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte met die actie.

een tip nog: loop na de deïnstallatie nog even handmatig door de verkenner om alles wat je aan mappen van avast tegenkomt handmatig te verwijderen. dus niet alleen in program files, program data maar zeker ook in de gebruikersmappen appdata local en roaming, en check dan ook even de appdata in all users.

daarna ccleaner het register verder laten opruimen (verwijdert alle avastmeldingen waarvoor geen relatie op de schijf kan worden vastgesteld.

en dan uiteraard weer netjes opnieuw opstarten.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle Avastonderdelen zijn verwijderd, op enkele na die ik niet weg krijg zonder een TrustedInstallermachtiging.

Heb even screenshot genomen en stuur ze even mee.

Heb nu Kaspersky free antivirus draaien, maar resultaat van gemis aan snelheid blijft hetzelfde.

En heeft vroeger met Avast wel zijn werk gedaan.

Vermits hij al 3 jaar oud is, vraag ik me af of hij op deze tijd al zo verouderd is?

En dat het zo plots is dat hij zo traag is ga ik ervan uit dat het een ander oorzaak moet hebben.

avast verwijderen 1.docx avast verwijdern 2.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het via de normale weg niet wil lukken is er een Avast verwijdertool.

Deze kan je hier downloaden om alle restanten te verwijderen.

Volg wel de instructies op de pagina.

 

Soms lukt het niet om Avast op de standaardmanier te verwijderen: via PROGRAMMA'S EN ONDERDELEN in het configuratiescherm. In dat geval kunt u ons deïnstallatieprogramma avastclear gebruiken.

  1. Download avastclear.exe op uw computer
  2. Start Windows in Veilige Modus
  3. Open (voer uit) het deinstalleer-hulpprogramma
  4. Als u Avast in een andere dan in de standaardmap heeft geinstalleerd, navigeert u daar dan heen. (Opmerking: Weest u voorzichtig! De inhoud van elke map die u kiest zal worden gewist!)
  5. Klik REMOVE
  6. Herstart uw computer
Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden zijn na avastclear uitgevoerd te hebben nog steeds aanwezig, maar na een paar keer opstarten heb ik terug mijn normale snelheid gekregen! Dus die avast was blijkbaar wel de boosdoener. Raar dat dit enkele jaren goed gaat en dan ineens niet meer.

Bedankt om mee te helpen zoeken en jullie raad te geven. Top!

Mag slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Defender zit standaard in windows 10 en die is ook goed.

Met windows 10 heb je dus geen extra virusscanner meer nodig.

 

Je hebt natuurlijk altijd de keuze om een externe virusscanner te gebruiken en dan is Kaspersky geen slechte keuze.

Presteert goed en geeft weinig systeembelasting.

Panda geeft ook weinig belasting maar scoort iets minder in de tests dan Kaspersky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.