Ga naar inhoud

Kernel-power 41 (63)


Djavan

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe PC. Helemaal zelf gebouwd en zelf de drivers geïnstalleerd. Nou was ik heel zenuwachtig of hij nou zou gaan werken. En hij werkte! Na een maand probeerde ik wat meer eisende games zoals GTAV en Modern Warfare. Mijn PC zou dit in principe prima aan moeten kunnen. Nu gebeurd er dit: de sounds van mijn PC worden heel raar zodra ik 1 van deze games opstart. Dan op een willekeurig moment sluit hij zichzelf af en start gelijk weer opnieuw op. Ik heb in mijn logboek gekeken en er stond: kernel-power 41 (63). Ik heb op internet opgezocht hoe ik dit probleem kon oplossen. Tot nu toe heb ik veel geprobeerd van wat er stond.
Dit zijn de specs van mijn PC:

CPU: AMD Ryzen 5 3600, 6 core’s, 3600  MHz  

Moederbord: MSI B450 Tomahawk MAX 

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER OC 6G

Opslag SSD: Samsung 970 EVO 500GB M.2  

Opslag HDD: Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB  

Geheugen: G.Skill Ripjaws V 16gb  

PSU: Corsair TX-M Series TX650M V2 

Case: Sharkoon S25-W 
Ook ben ik dus nieuw met welke drivers ik moet installeren. Ik heb de volgende drivers geïnstalleerd:
 GPU driver: NVIDIA Geforce Experience, NVIDIA Grafisch stuurprogramma en alles wat bij die driver kwam.
Moederbord driver: Realtek Ethernet Controller Driver
Ik had op internet gelezen dat de rest van de drivers automatisch werden geïnstalleerd door Windows zelf. 

Nu is mijn vraag. Wat heb ik mis gedaan? Mis ik drivers? Moet ik iets aanpassen in mijn instellingen?
Alvast bedankt voor alle hulp,

Djavan

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stegisoft zei:

Je moet tegenwoordig niks meer installeren sinds Windows 10 want fabrikanten leveren de drivers aan Windows 10

 

Kijk eens bij de bios of de geheugen wel goed staat.

 

Is uw bios ge-update (klik) want er is onlangs nog een update geweest.

 

 

 

Wat bedoelt u precies met "kijk eens bij de bios of de geheugen wel goed staat"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn systeem moest ik de AMD chipset drivers installeren van de site van AMD.

Rechtsklik op je startknop en klik op Apparaatbeheer en maak daar een screenshot van.

Hoe je deze screenshot toevoegt in je volgende bericht lees je hier.

 

Kan je eens nakijken welke BIOS versie jij hebt?

aangepast door Dasle
Link aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, stegisoft zei:

@Dasle

Link klopt niet.

 

@Djavan

Als je in de bios gaat ziet je alle informatie over bijvoorbeeld geheugen.

Het kan bijvoorbeeld zijn bios veroudert is of dat 1 van uw ram geheugen stuk is.

Andere mogelijkheid is dat uw fan controller niet werkt waardoor het te warm wordt. 

enz. enz.

 

 

Volgens mijn PC werken allebei de geheugen sticks prima en met 3600 zoals het hoort. Ik heb net de nieuwste BIOS update zonder problemen gedownload en ik kijk nu even of het wel werkt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Dasle zei:

Bij mijn systeem moest ik de AMD chipset drivers installeren van de site van AMD.

Rechtsklik op je startknop en klik op Apparaatbeheer en maak daar een screenshot van.

Hoe je deze screenshot toevoegt in je volgende bericht lees je hier.

 

Kan je eens nakijken welke BIOS versie jij hebt?

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.