Ga naar inhoud

Kernel-power 41 (63)


Djavan

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Dasle zei:

Dan zet het eens terug naar de standaard waarden, ga dan eens gamen en kijk of je systeem weer uitvalt.

Werkt je systeem dan wel probeer dan pas eens met de A-XMP switch en ga dan weer even stevig gamen en kijk of je systeem stabiel blijft.

Ryzen is helaas erg gevoelig wat geheugen betreft en zelf ben ik dagen bezig geweest met het geheugen van mijn pc te optimaliseren om de beste performance eruit te halen maar heb alles handmatig moeten instellen in het BIOS, met die auto buttons heb je erg veel geluk nodig wil het out of the box werken.

Maar probeer eens en dan weten we of het met het geheugen te maken heeft maar vermoed van wel.

Laat maar iets weten ;)

Wat doet A-XMP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Dasle zei:

Dan zet het eens terug naar de standaard waarden, ga dan eens gamen en kijk of je systeem weer uitvalt.

Werkt je systeem dan wel probeer dan pas eens met de A-XMP switch en ga dan weer even stevig gamen en kijk of je systeem stabiel blijft.

Ryzen is helaas erg gevoelig wat geheugen betreft en zelf ben ik dagen bezig geweest met het geheugen van mijn pc te optimaliseren om de beste performance eruit te halen maar heb alles handmatig moeten instellen in het BIOS, met die auto buttons heb je erg veel geluk nodig wil het out of the box werken.

Maar probeer eens en dan weten we of het met het geheugen te maken heeft maar vermoed van wel.

Laat maar iets weten ;)

Hij staat nu op Auto. De PC crashed zover ik weet niet meer en zover ik het hoorde waren de audio issues ook weg. De game zelf is wel gecrashed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verschil tussen hoge en lage Ram frequenties zal je in de dagelijkse praktijk nauwelijks of niet kunnen merken.

Enkel als je veel benchmarks draait ga je het verschil kunnen zien en zelfs dan zijn de verschillen vaak klein.

In een game kan het een paar FPS schelen maar of je nu 168 FPS hebt of 156 FPS dan kan jij niet op het gevoel of met het blote oog kunnen zien of merken. Voor sommige is het een sport om het onderste uit de kan te halen zeg maar :)

Maar als je gewoon je Ram frequentie op 3600 zet zonder de timings aan te passen gaat het fout, dan veranderen ook de timings van je geheugen.

Als ik het goed hebt doet A-XMP dat wel dan kies je een profiel en worden de in het SPD opgeslagen timings toegepast.

Het is geen garantie dat je dan extreem kunt overclocken want dat hangt ook af van je processor, moederbord, koeling, geheugen en BIOS versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.