Ga naar inhoud

E-mail


agie

Aanbevolen berichten

Na een vervanging van mijn harde schijf heb ik alles overgezet maar zie dat mijn e-mail programma wel werkt op mijn laptop maar niet optimaal reageert. Nu blijkt dat het e-mail( in dit geval outlook) niet is geïnstalleerd op de laptop.  Ik kan het niet de-installeren en opnieuw toevoegen .Hoe kan ik dit oplossen? Probleemoplosser geeft onderstaande melding.

 

Knipsel 2.PNG

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reatie !

Weet het niet precies meer.Ik denk dat ik via Google mijn favorieten geïmporteerd heb ? Op zich gaat het werken met outlook wel maar alleen geeft het een probleem als ik zoek in mijn instelling , b.v e-mail synchroniseren ( wat me niet goed lukt) dan werkt deze erg traag en wil ook niet goed afsluiten.

Knipsel v.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is juist het probleem , ik kan het nergens terugvinden en ook niet installeren omdat ik dan in microsoftstore het moet kopen...

Dus het is lastig. Daarom wilde ik het de-installeren en opnieuw installeren  maar dat lukt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Broere69 zei:

Probeer eens outlook opnieuw te installeren.

Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. Broere69 meent dat het programma Outlook opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ik denk dat Outlook nooit op deze laptop heeft gestaan.

 

Outlook is een programma dat je op je computer installeert. Het is een onderdeel van Microsoft Office, een kantoorpakket dat je moet aankopen.

 

Het venster dat agie laat zien is echter helemaal niet van het programma Outlook, maar van https://outlook.live.com. En dat is geen programma dat op je computer staat. Het is de webmail van Microsoft. Vroeger heette dat Hotmail. Tegenwoordig wordt het ook wel outlook.com genoemd. Het is dus gewoon een tabblad in je browser, waarin je die webmail geopend hebt.

 

Webmail van Microsoft is helemaal onafhankelijk van jouw laptop. Je kunt je webmail van Microsoft lezen via elke computer, met elke browser (naar keuze Internet Explorer, de oude Edge, de nieuwe Edge, Firefox, Chrome, Opera enz). En dat kun je overal ter wereld doen. Dus ook als je op vakantie in Australië bent en daar gebruik maakt van een willekeurige computer in een internetcafé.

Als je gebruik maakt van webmail, dan lees je de mails via je browser. Je hebt dan op je computer helemaal geen e-mailprogramma nodig. Het programma Outlook hoeft dan dus helemaal niet geïnstalleerd te worden op je computer.

 

De laatste afbeelding die agie toonde is een afbeelding van de instellingen van webmail van Microsoft.

Voor de meelezers: die krijg je op de volgende manier te zien:

Klik op de volgende link: https://outlook.live.com/owa

Klik (bovenaan) op de knop Aanmelden.

Vul je e-mailadres in en klik op Volgende

Vul je wachtwoord in en klik op Aanmelden

 

Nadat je bent ingelogd, klik je op het tandwiel (dat vind je rechtsboven) en daarna op 'Alle Outlook-instellingen weergeven' (dat staat helemaal onderaan in die rechter kolom).

 

Heeft het zin om dan te klikken op E-mail > E-mail synchroniseren? Voor de meeste mensen heeft dat geen zin. Dat heeft alleen zin wanneer je ook andere e-mailaccounts (bijvoorbeeld van Gmail) hebt verbonden met webmail van Microsoft.

Ik heb dat wel gedaan. Daarom zie je dat in mijn instellingen:

image.thumb.png.eb6f8e75a17aec04929f8f2774012327.png

Als jij dat niet hebt gedaan en in webmail van Microsoft alleen gebruik maakt van je e-mailadres van Microsoft (eindigend op @outlook.com of op @live.com of op @hotmail.com), dan valt er helemaal niets te synchroniseren. Het is dan zinloos om te klikken op E-mail synchroniseren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. Broere69 meent dat het programma Outlook opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ik denk dat Outlook nooit op deze laptop heeft gestaan.

 

Outlook is een programma dat je op je computer installeert. Het is een onderdeel van Microsoft Office, een kantoorpakket dat je moet aankopen.

 

Het venster dat agie laat zien is echter helemaal niet van het programma Outlook, maar van https://outlook.live.com. En dat is geen programma dat op je computer staat. Het is de webmail van Microsoft. Vroeger heette dat Hotmail. Tegenwoordig wordt het ook wel outlook.com genoemd. Het is dus gewoon een tabblad in je browser, waarin je die webmail geopend hebt.

 

Webmail van Microsoft is helemaal onafhankelijk van jouw laptop. Je kunt je webmail van Microsoft lezen via elke computer, met elke browser (naar keuze Internet Explorer, de oude Edge, de nieuwe Edge, Firefox, Chrome, Opera enz). En dat kun je overal ter wereld doen. Dus ook als je op vakantie in Australië bent en daar gebruik maakt van een willekeurige computer in een internetcafé.

Als je gebruik maakt van webmail, dan lees je de mails via je browser. Je hebt dan op je computer helemaal geen e-mailprogramma nodig. Het programma Outlook hoeft dan dus helemaal niet geïnstalleerd te worden op je computer.

 

De laatste afbeelding die agie toonde is een afbeelding van de instellingen van webmail van Microsoft.

Voor de meelezers: die krijg je op de volgende manier te zien:

Klik op de volgende link: https://outlook.live.com/owa

Klik (bovenaan) op de knop Aanmelden.

Vul je e-mailadres in en klik op Volgende

Vul je wachtwoord in en klik op Aanmelden

 

Nadat je bent ingelogd, klik je op het tandwiel (dat vind je rechtsboven) en daarna op 'Alle Outlook-instellingen weergeven' (dat staat helemaal onderaan in die rechter kolom).

 

Heeft het zin om dan te klikken op E-mail > E-mail synchroniseren? Voor de meeste mensen heeft dat geen zin. Dat heeft alleen zin wanneer je ook andere e-mailaccounts (bijvoorbeeld van Gmail) hebt verbonden met webmail van Microsoft.

Ik heb dat wel gedaan. Daarom zie je dat in mijn instellingen:

image.thumb.png.eb6f8e75a17aec04929f8f2774012327.png

Als jij dat niet hebt gedaan en in webmail van Microsoft alleen gebruik maakt van je e-mailadres van Microsoft (eindigend op @outlook.com of op @live.com of op @hotmail.com), dan valt er helemaal niets te synchroniseren. Het is dan zinloos om te klikken op E-mail synchroniseren.

 

 

 

Correct antwoord porrelaar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.