Ga naar inhoud

irritant probleem


Eus18

Aanbevolen berichten

Sinds ik Windows 10 op mijn PC heb geïnstalleerd zit ik met een irritant probleem. Ik zal proberen het te omschrijven.

Als browser gebruik ik Chrome. 

Wil ik iets opzoeken in via Google en ik type de eerste letter van hetgeen ik wil zoeken gaat rechts boven in het scherm iets lopen. Zie afbeelding die ik heb bijgevoegd. Ook worden er her en der op het scherm letters en cijfers in het geel opgelicht. Ik kan dit wel stoppen door op de Ësc"knop te drukken. Daarna kan ik weer wel gewoon het eea opzoeken.  Ik heb dit nog niet op andere PC's meegemaakt en vind het irritant. Weet iemand hoe dit komt en hoe het is op te lossen?

Alvast bedankt.

 

Eus

200530. eigenaardig probleem.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dat zijn je Bladwijzers op je "Bladwijzerbalk".
Open Chrome > klik rechts boven op de drie puntjes > klik op Instellingen > scrol naar Vormgeving.
Klik nu op het schuifje achter Bladwijzerbalk weergeven.

 

5ed2159276ce0-bladwiojzers.png

 

Dan is het weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij laat zien in je afbeelding is wat er gebeurt wanneer jij op functietoets F3 drukt om te gaan zoeken.

Wanneer je drukt op functietoets F3, dan start je een zoekopdracht naar letters of woorden die op de webpagina staan, die op dat moment geopend is.

De zoekactie blijft dan dus beperkt tot wat er op die webpagina staat.

Jij typte de letter d. Dan zal in alle woorden op die webpagina waarin de letter d staat, die letter d gemarkeerd worden met een kleur.

In jouw geval komt de letter d 12 keer voor. Met de pijltjestoetsen (omhoog en omlaag) die achter 4/12 staan, kun je die woorden waarin een d voorkomt in beeld krijgen.

 

De letter d wordt geel of oranje gemarkeerd.

image.png.36c04b2408739dce8ddfaf65df79f90e.png

Bij jou staat er 4/12 achter de letter d. Dat betekent dat de letter d 12 keer werd aangetroffen op de openstaande pagina.

De vierde letter d zal bij jou extra gemarkeerd zijn: die letter is niet geel, maar oranje.

 

================

Ik weet niet hoe jij de zoekactie start. Klik jij in Chrome eerst op de knop Nieuw tabblad? En wat doe je dan? Typ jij je zoekopdracht in het zoekvak dat midden op die pagina staat, of klik jij in de adresbalk en typ je dan je zoekopdracht?

Je moet in ieder geval niet op F3 drukken, want dan zoek je enkel op de openstaande webpagina.

Ook niet drukken op de knop met de 3 puntjes boven elkaar en dan op Zoeken, want dan zoek je ook enkel op de openstaande webpagina.

Ook niet drukken op Ctrl + F, want dan zoek je ook enkel op de openstaande webpagina:

image.png.2eb0a9353836167d61a4b137ca54e458.png

Met het hele verhaal hierboven  heb ik dus alleen verklaard wát jij te zien krijgt: er wordt enkel gezocht op de openstaande webpagina. Het het is echter nog niet duidelijk waarom bij jou alleen op de openstaande webpagina gezocht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar,

 

Ik heb ook geen idee hoe het komt. Wel kan ik je vertellen dat ik geen gebruik maak van de F3 toets.

Het was zelfs zo dat toen ik op de bericht wilde reageren mijn PC weer begon te stuiteren. Moets eea eerst dus weer resetten met Esc toets alvorens ik dit bericht kon typen.

Enig idee waarom dit gebeurd en kan?

 

Gr. Eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.