Ga naar inhoud

Microsoft apps werken niet meer


Dries1456

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd problemen met zowat alle apps van de Microsoft Store. In het begin was het alleen de Mail app die niet werkte, dan kreeg ik de foutmelding "Er is een probleem opgetreden met Mail. Neem contact op met de systeembeheerder om de app te herstellen of opnieuw te installeren." Gisteren merkte ik dat de Foto's app ook niet meer werkte. Ik heb deze al proberen te resetten en te herinstalleren zonder succes. 

 

Ik krijg de andere apps van de Microsoft Store en de Store zelf ook niet meer geopend. Als ik op Start klik dan staan er bij zowat alle apps van de Store uitroeptekens, maar ook Agenda, Mail, Edge, ... openen niet meer.

Screenshot_1.png.5962c051201e679794a0bd0e130905d3.png

 

Wat ik al geprobeerd heb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een beetje alle kanten uit vrees ik.

 

1 Startknop - typ Winver en plaats daar eens een plaatje van

2 Ga naar je windows update - a wanneer werd laatst op updates gezocht?  b Kijk ook bij de geschiedenis van de updates: staan er daar mislukte bij?

3 Welke antivir heb je EN is die bijgehouden?  b Heb je ook een of andere verdediging tegen mal- of spyware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Winver.png.326b4ed6983e6d4a7b7b953a515fa70c.png
  2. Ik heb zonet nog eens gezocht naar nieuwe updates, staat dat er geen beschikbaar zijn. Als ik de geschiedenis van updates wil bekijken krijg ik dit leeg scherm:
    1052922955_Updategeschiedenis.thumb.png.5ffe799b8b776c5f94817051bda02e44.png
  3. Ik heb Norton 360, deze is pas nog verlengd en actief. Wel heb ik het probleem dat ik de slimme firewall van Norton maar niet ingeschakeld krijg (of er staat alleszins dat deze niet is ingeschakeld). Op de laptop van mijn vader (valt onder hetzelfde abonnement) werkt Norton wel zoals het hoort.
    Norton.png.1fbcedd5a1068a943e4b9472084537d4.png
aangepast door Dries1456
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, Dries, 'k merk dat er van alles fout loopt

 

Je hebt ook nog niet de laatste versie van windows, want die is sinds een maand of zo niet meer de 1909 , maar de afbeelding.png.24b4bd970bc408aecc82644bba0df0b2.png

 

Ik raad je aan van daarom naar de 2004 te upgraden en dan zullen de meeste / alle problemen van nu verleden tijd zijn.

Wat denk je?

Indien je het wenst kan je dat doen door naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO  en er op Update nu te klikken.

Aan jou de keuze.

 

ps: ik lees dat je Norton pas verlengd hebt ( en dat is een goede AV), maar voor privégebruik is Defender (de AV van Windows) ook goed genoeg - zelf heb ik dus ook gewoon die Defender en geen bijkomende antivirus.

(overweeg het tegen de tijd dat je Norton weer afgelopen gaat zijn - kan je eurootjes besparen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2004 update uitgevoerd. Op het eerste zicht lijken sommige apps nu wel te werken: Groove muziek, Films en tv, OneNote. Deze werkten niet voor de update. Maar de apps Mail en Foto's en de MS Store zelf werken nog steeds niet. Volgens mij heb ik de Foto's app verwijderd gehad met een command in cmd (voordat ik deze thread startte), maar deze kan ik nu niet opnieuw downloaden omdat de MS Store niet opengaat.

Screenshot_1.png.8abf9505f3444881586fba7f4c51b6d4.png

 

 

aangepast door Dries1456
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien lukt dit: restore apps:  https://www.digitalcitizen.life/how-reinstall-all-windows-10-default-apps-powershell

 

en anders (als je ze wil terughebben), kan je een herstelinstallatie van Windows overwegen (met behoud van eigen instellingen): dat is van nog iets 'zwaarder kaliber' dan die 2004-upgrade - vraagt ook meer tijd natuurlijk. Maar dan heb je ze zeker terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.