Ga naar inhoud

AVG verwijderen


Aanbevolen berichten

20 uren geleden, Laurens van Eijck zei:

... alleen nog bestanden over in Winsok, ...

Die winsock bestanden kan je ook opruimen hoor.

 

Ga naar start en typ powershell.exe in het zoekvak maar druk nog niet op enter.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Type netsh winsock reset en druk op Enter.
Type exit en druk op Enter om het powershell venster te sluiten.
Herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Laurens van Eijck zei:

Mijn conclusie was dat Winsock het register was, maar dat klopt niet?

Neen, dat klopt dus niet.

Het register is een database in het besturingssysteem Windows, waarin instellingen worden opgeslagen van zowel het besturingssysteem zelf, applicaties, gebruikers en apparaten

Winsock (afkorting voor Windows Sockets) een specificatie die definieert hoe Windows netwerkmogelijkheden aanbiedt aan toepassingen, met name TCP/IP.

 

Na het verwijderen van een programma (zoals je hebt gedaan met AVG) kan je het register opruimen met CCleaner.

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

 

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Winsock kan je "opruimen" door te resetten op de manier die ik in een vorig bericht heb beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Na het verwijderen van een programma (zoals je hebt gedaan met AVG) kan je het register opruimen met CCleaner.

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Indien je CCleaner nog moet installeren, kies dan voor de "Slim-versie".

Met dit installatiebestandje moet je géén schrik hebben dat er ongevraagde extra aangeboden extra's mee geïnstalleerd worden.

Hier de juiste link: https://download.ccleaner.com/slim/ccsetup568_slim.exe

 

Die back-up moet je zeker doen, je moet echter wel een nieuwe map aanmaken waar die back-up moet geplaatst worden!

CCleaner maakt zelf géén map aan.

Ik heb die map de naam "CCleaner back-ups" genoemd.

In tegenstelling tot "Eusing Free Register Cleaner", die zijn back-ups in een map binnen het eigen programma bewaard.

 

Maar ... desondanks, nadat je CCleaner zijn werk hebt laten doen, zul je nog steeds restanten van een verwijderd programma (AVG bv.) in het reguliere "register" terugvinden.

Waar ze normaliter géén kwaad kunnen!

aangepast door Calvus
Gegeven link werkend gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, de "Slim-versie" is niet beter.

Indien je deze versie als installatiebestand kiest moet je helemaal niet oppassen dat je ongewenste software van derden aangeboden krijgt.

Zoals bv bij CCleaner --> "Google Chrome" als extraatje wordt geïnstalleerd als je niet oppast en dat bewuste vinkje niet opmerkt en verwijdert.

 

Eens de "Slim-versie" geïnstalleerd en CCleaner meld mij dat er een update beschikbaar is sluit ik CCleaner.

Ik typ dan in mijn browser "CCleaner builds" --> ik klik op de gegeven mogelijkheid --> de "Slim-versie" of klik op de website zelf en er opent een scherm van Piriform met drie mogelijke downloads, ik neem steeds de onderste van de drie nl de "Slim-versie" en die laat ik installeren over de bestaande installatie op mijn computers.

Ik heb dus zo totaal geen omkijken naar of er ongewenste extra's worden aangeboden, want dat is niet zo!

 

Heb je een nieuwe map aangemaakt om de back-ups op te slaan?

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

De versie speelt geen rol, je moet zelf een map aanmaken.

Vraagje: toen je de vraag kreeg om een back-up op te slaan hebje op "Ja" geklikt?

Dan zou er toch een scherm moeten verschenen zijn, waar je moest aanduiden waar je die back-up wenste op te slaan?

Je krijgt een voorstel maar daar had je dan moeten kunnen verwijzen naar die zelf gemaakte map.

Indien je dat niet gedaan hebt, staat die back-up ergens anders!

 

Wanneer heb je CCleaner voor het laatst laten opruimen (=datum)? Vandaag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag opgeruimd?

Staat er dan bij documenten dit: cc_20200629_***xx(een nummer).reg ?

Ja, maak dan nu een nieuwe map aan, geef ze een naam en plaats dat .reg bestandje daarin.

 

Indien je nu CCleaner nog eens laat opruimen, moet je éénmalig de back-up naar die nieuwe aangemaakte map verwijzen.

De volgende keren hoeft dat niet meer, dan wordt automatisch dezelfde door jou aangemaakte map geopend en hoef je enkel nog op "opslaan" te klikken.

 

ScreenShot008.jpg.adfc0effb145e7fc3eb210404d57af6b.jpg

 

 

Ik ben nu even een paar uur offline, ik kom daarna hier terug even piepen.

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.