Ga naar inhoud

AVG verwijderen


Aanbevolen berichten

ik had plotseling AVG op mijn laptop, die heb ik verwijderd met revo uninstaller, je hebt dan normaal de optie grondig verwijderen, maar bij AVG blijkt dat niet te werken,

Ik heb verder de map AVG verwijderd, alles werkt gewoon, maar het is misschien niet handig als er halve programma's op dit systeem blijven, ik heb een scan gemaakt met farbar, maar daar staat AVG niet tussen de resultaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog kan doen:

- je hele C op AVG laten zoeken om te zien of er nog mappen/bestanden van over gebleven zijn (*) en die dan voorlopig te hernoemen.

- ook je register op AVG laten scannen (dan wel eerst een herstelpunt of backup maken!) en daar zeker voorzichtig zijn met het wissen. (daar dient dus dat herstelpunt of die backup voor, om nog terug te kunnen moest je toch iets fout doen)

 

en dan kan je zeker terug gerust zijn.

 

(*) als je twijfelt of een bepaalde map/bestand wel van AVG is, kan je  die gewoon hernoemen op een herkenbare manier (zelf zet ik er dan altijd 111 achter, later weet ik dat bestanden die eindigen op 111 door mij hernoemd geweest zijn met de bedoeling van enz.) en het dan een tijdje aan te zien. Krijg je er geen problemen door dan a. zijn ze toch al zeker door het hernoemen niet meer bruikbaar  en b. kan je ze na een tijd gewoon gaan wissen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die removal tool geprobeerd, maar zijn nog steeds veel te veel bestanden met AVG achter gebleven, maar zijn wel allemaal vandaag of gister gewijzigd, dus ik ga een herstelpunt maken en ze verwijderen

 

ik neem aan dat ik niet hoef te zoeken op bestandsinhoud?

aangepast door Laurens van Eijck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het niet duidelijk is om welke versie van AVG het gaat : heb je beide uninstallers (AVG Clear en, verder op de pagina, ook AVG Remover) geprobeerd?


En heb je die ook als administrator uitgevoerd (rechtsklikken op de .exe-file > Als adminstrator uitvoeren) ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd AVG AntiVirus gebruikt en (al zeg ik het zelf) ken AVG al jaaaaaaaaaren als mijn broekzak.

Ik gebruik echter AVG momenteel niet meer.

 

De normale weg om AVG (en andere progjes) te verwijderen is via het "Configuratiescherm" >> "Programma's en onderdelen".

Het gebruik van "Revo" was in deze niet aangewezen.

 

Als het via "Configuratiescherm niet lukt dan pas mag AVG Remover of AVG Clear (naargelang welke versie) ingezet worden.

Meestal lukt het dan wel om van AVG afscheid te nemen.

Zelfs na gebruik van één van beide verwijdertooltjes, blijven er nog restanten achter, die enkel via "Regedit" (als administrator) in het register te verwijderen zijn.

Ik wil er wel op wijzen dat de restanten die in het register achterblijven, de goed werking van je computer totáál niet in de weg staan.

 

Omdat het werken in het "register" niet alledaags is, wil ik de werkwijze hier niet zomaar neerschrijven.

Indien TS zich eventueel wel bekwaam acht in het register te duiken (op eigen risico), dan lees ik het wel en plaats ik de juiste te volgen werkwijze.

Toch even herhalen: wat er aan restanten in het register achterblijft heeft géén invloed op de werking van je systeem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.