Ga naar inhoud

Na update doen sommige programma's het niet meer.


Boskabouter63

Aanbevolen berichten

Afgelopen vrijdag heb ik een update van Windows gehad. Daardoor kan ik 2 voor mij belangrijke programma's niet meer gebruiken. Het gaat om Cool edit pro en audacity.

 

Cool edit pro:

Ja ik weet dat dit oude meuk is maar ik heb er altijd fijn mee kunnen werken. Cool edit zou niet meer kunnen werken met windows 10 maar tot eergisteren ging dat bij gewoon prima. Het is dus zo dat ik sinds gisteren een probleem met het afspelen. Ik kan het programma gewoon opstarten maar als ik track af wil spelen dan kan ik wel op de playknop drukken maar de wavefile speelt niet af. Ook de autoplay geeft geen geluid. check het youtubefilmje voor een duidelijker beeld. Opnieuw installeren bood helaas ook geen oplossing. Ik zal waarschijnlijk wel iets verkeerd hebben staan maar heb geen idee wat. Het vreemde is dat ik op m'n laptop ook een update heb gehad en dat het daarop allemaal wel werkt zoals het hoort.

 

 

aangepast door Boskabouter63
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boskabouter!

 

welkom op PCH!

 

Cool edit: probeer even met op de exe of de snelkoppeling rèchts te klikken en te kiezen voor Compatibiliteitsproblemen oplossen. Misschien dat het je verder brengt?

 

Audacity: die zou het gewoon moeten doen. Heb je de laatste versie? Haal die anders eens binnen - en: heb je hiervan ook een herinstallatie geprobeerd? (eventueel met eerst ook een grondige regcleaning door bv CCleaner ?)

Ik merk ook dat er dit is:  FFmpeg import/export library - die zou ik ook maar binnenhalen.

 

(ik werk met geen van beide progjes, maar dit is wat al dadelijk bij me opkomt - zelf werk ik met Ashampoo Music Studie dat het voor mij prima doet - 't is wel betalend, maar kost niet echt zoveel - en ik denk dat je die twee dan niet verder meer nodig hebt)

Hèhè... 'k merk net dat ze al aan de 8 zitten en ... dat je op dit ogenblik een korting van ... 75% krijgt - het kost je nog maar 10€ :   https://www.ashampoo.com/nl-nl/shop   (al wil ik het je niet opdringen hoor :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

 

Bedankt voor je reactie. Helaas hebben jouw tips me nog niet verder geholpen. Volgens mensen die er verstand van hebben is het zo dat Cool edit niet op windows 10 zou kunnen draaien omdat het veel te oud is. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dat zo is. Aan de andere kant is het zo dat ik het op m'n laptop nog wel kan gebruiken en ook daar zit windows 10 op. Ik moet me er denk ik maar bij neerleggen en me maar eens gaan richten op alternatieven.

 

Wat betreft Audacity. Dat gebruik ik normaal gesproken om muziek via m'n platenspeler af te spelen. Via een klein versterkertje loopt deze naar de input van de pc. Dan zet ik audacity op opnemen en kon ik op m'n gemak plaatjes draaien. Dat opnemen gaat prima maar tegelijkertijd luisteren dat lukt dus niet meer. Zal ook wel een instellingsprobleem zijn maar het is me nog niet gelukt om het op te lossen.

 

Ben wel geinteresseerd in Ashampoo en voor de prijs hoef ik dat niet te laten dus moet ik die maar eens gaan proberen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Boskabouter63 zei:

Volgens mensen die er verstand van hebben is het zo dat Cool edit niet op windows 10 zou kunnen draaien omdat het veel te oud is.

Het zal van de versie afhangen denk ik. Welke versie hebt u staan?

 

En Audacity moet zonder meer onder Windows 10 draaien. Heb je de recentste versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Cool Edit Pro v 2.1 (uit 2003) en die doet het nog altijd prima onder Windows 10. Ik heb wel nog altijd de Windows versie 1909 (omwille van andere problemen).

 

Omdat jouw probleem zich ook voordoet bij Audacity denk ik meer aan een driverprobleem of een algemene instelling in Windows.

 

Lukt het nog om een muziekbestand af te spelen met je standaard mediaplayer (WMP, VLC of...) ?

 

En kan je nog opnemen in Cool Edit ?

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Cool edit pro 2.0 ooit eens gekregen bij een bij een geautomatiseerd muzieksysteem van de Lokale Omroep in 2002 volgens mij. Opnemen heb ik met Cool edit nog nooit gedaan daarvoor gebruik ik Audacity en daarvan heb ik nu de nieuwe versie geïnstalleerd. Daarmee kan ik wel opnemen maar niet horen wat ik opneem. Ik gebruik deze vooral om oude lp's te digitaliseren en om gewoon lekker naar een plaat te luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Boskabouter63 zei:

Ik gebruik deze vooral om oude lp's te digitaliseren

Dat doe ik met Cool Edit Pro ;)

 

Over Audacity vond ik heel lang geleden deze video :

 

De inleiding gaat over een ander probleem, maar misschien helpt het truukje vanaf 3'23 om te kunnen horen wat je opneemt. Als je luistert via luidsprekers kies je uiteraard voor Speakers i.p.v. Headphones

 

 

En voor Cool Edit Pro vond ik deze oplossing :


 Misschien is bij jou die Wave Mapper om één of andere reden (Windows update ?) uitgeschakeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.