Ga naar inhoud

spraak omzetten en vertalen naar tekst


bastet

Aanbevolen berichten

dank je wel; het lukt tot op het ogenblik dat ik de de opname afspeel.... en dan antwoordt de microfoon dat hij niest hoort.

hij vraagt dan schakel je microfoon in ..... ondertussen heb ik in de spraak reeds portugees/brazilië toegevoegd ; maar microfoon inschakelen weet ik niet hoe en waar dat dan moet... ik heb een lenovo thinkpad E590

verdorie toch, want de uitleg was heel goed doenbaar voor mij

kan je me aub. nog even helpen,

 

dat de vertaling niet super is, vind ik niet zo erg; ik weet waarover het gaat en heb wel stukjes van het gesprek begrepen, dus de vertaling zal wel in orde komen vermoed ik

 

nogis ne grote merciekes om mee te helpen zoeken, liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen gemerkt dat ze op facebook de workshop gezet hebben; ook van daaruit lukt het ook  niet. zou het aan mijn microfooninstellingen kunnen te wijten zijn. 

ik voeg hier de facebookversie bij; misschien kan jij , als je even tijd hebt, eens kijken hoe het komt dat het niet lukt en of het uit faebook wel zou lukken

https://www.facebook.com/tatiana.gorenstein/videos/3199622380121610

 

ik ben heel erg benieuwd

 

liefs, maria-rita

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je microfoon inschakelen in Windows 10 doe je zo :

 

Klik op de startknop (de Windowsvlag linksonder) en ga naar Instellingen.

Dan verder naar Privacy

In de linkerkolom Microfoon

De schakelaar onder Apps toegang verlenen tot uw microfoon moet op Aan staan.

Daaronder zie je een hele reeks apps die je afzonderlijk wel of niet toegang kan verlenen.

Als Google Chrome daartussen staat, zorg je ervoor dat de schakelaar ernaast op Aan staat.

Bij mij staat Google Chrome echter niet tussen die apps, omdat ik een snelkoppeling naar Chrome op mijn bureaublad heb staan.

Ik moet dan nog naar beneden scrollen en ook nog de schakelaar onder Bureaublad-apps toegang verlenen tot uw microfoon op Aan zetten.

 

Vanuit die facebook-link lukt het bij mij perfect (nu ja, ik ken geen Portugees, dus de geschreven tekst kan ik niet beoordelen).

 

Er is wel één eigenaardigheid : Het document in Google docs moet de focus hebben, dwz dat het moet zichtbaar zijn als bovenste venster, zo niet schakelt de microfoon terug uit. Je moet dus eerst het geluidsbestand (of de facebookvideo) starten, dan snel overschakelen naar het document en de microfoon aanklikken.

 

Het resultaat van de eerste zin :

E trazer mais ainda presença para esse momento a presença mais ativa possível e aproveitando essa sensação bem presente a gente poder Honrar esse momento integrar nesses tempos que a gente tá vivendo

 

Met Google Translate :

En nog meer aanwezigheid op dat moment brengen, de meest actieve aanwezigheid mogelijk maken en profiteren van dit zeer aanwezige gevoel, we kunnen dit moment eren om te integreren in deze tijden waarin we leven

 

Hopelijk kan je er wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, nokiaprox zei:

Je microfoon inschakelen in Windows 10 doe je zo :

 

Klik op de startknop (de Windowsvlag linksonder) en ga naar Instellingen.

Dan verder naar Privacy

In de linkerkolom Microfoon

De schakelaar onder Apps toegang verlenen tot uw microfoon moet op Aan staan.

Daaronder zie je een hele reeks apps die je afzonderlijk wel of niet toegang kan verlenen.

Als Google Chrome daartussen staat, zorg je ervoor dat de schakelaar ernaast op Aan staat.

Bij mij staat Google Chrome echter niet tussen die apps, omdat ik een snelkoppeling naar Chrome op mijn bureaublad heb staan.

Ik moet dan nog naar beneden scrollen en ook nog de schakelaar onder Bureaublad-apps toegang verlenen tot uw microfoon op Aan zetten.

 

Vanuit die facebook-link lukt het bij mij perfect (nu ja, ik ken geen Portugees, dus de geschreven tekst kan ik niet beoordelen).

 

Er is wel één eigenaardigheid : Het document in Google docs moet de focus hebben, dwz dat het moet zichtbaar zijn als bovenste venster, zo niet schakelt de microfoon terug uit. Je moet dus eerst het geluidsbestand (of de facebookvideo) starten, dan snel overschakelen naar het document en de microfoon aanklikken.

 

Het resultaat van de eerste zin :

E trazer mais ainda presença para esse momento a presença mais ativa possível e aproveitando essa sensação bem presente a gente poder Honrar esse momento integrar nesses tempos que a gente tá vivendo

 

Met Google Translate :

En nog meer aanwezigheid op dat moment brengen, de meest actieve aanwezigheid mogelijk maken en profiteren van dit zeer aanwezige gevoel, we kunnen dit moment eren om te integreren in deze tijden waarin we leven

 

Hopelijk kan je er wat mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op de startknop (de Windowsvlag linksonder) en ga naar Instellingen.

Dan verder naar Privacy ok

In de linkerkolom Microfoon ok

De schakelaar onder Apps toegang verlenen tot uw microfoon moet op Aan staan. stond op "aan"

Daaronder zie je een hele reeks apps die je afzonderlijk wel of niet toegang kan verlenen.

Als Google Chrome daartussen staat, zorg je ervoor dat de schakelaar ernaast op Aan staat.

Bij mij staat Google Chrome echter niet tussen die apps, omdat ik een snelkoppeling naar Chrome op mijn bureaublad heb staan.

Ik moet dan nog naar beneden scrollen en ook nog de schakelaar onder Bureaublad-apps toegang verlenen tot uw microfoon op Aan zetten stond op "aan"

 

ik weet echt niet wat ik fout doe, maar hij zet de spraak niet om in tekst ; kan het aan mijn lenovo liggen? ik kan er ook geen externe luidspreker op aanschakelen

ik voeg er een bestandje bij van de instellingen

 

sorry hoor en dank  je wel voor je eindeloos geduld :) , liefs, maria-rita

voor passer.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het probleem in de laptop zit. Het is gewoon een instelling in Windows. Bij mij werkt het op een desktop, en daar hangt zelfs geen microfoon aan ;)

Als je op dat microfoon-icoon klikt, verandert dat dan in zoiets ? Ashampoo_Snap_2020_08.25_18h28m55s_002_.png.ac3bd4688e4fd8ee521de936dd48794f.png

Indien neen, dan is er nog iets mis en moet er verder gezocht worden (en dan hoef je hier ook niet verder te lezen)


 
Indien ja, dan zou het moeten werken en vermoed ik dat het venster toch niet actief is (of er zou iets fout moeten zijn in de geluidsinstellingen, maar dat betwijfel ik).

 

Probeer daarom eens 2 Chrome-tabbladen naast elkaar weer te geven. Hoe je dat doet zie je in deze video :

 

 

In het ene tabblad open je dan die video, in het andere een leeg document, met spraakgestuurd typen ingeschakeld. Start dan de video en klik onmiddellijk op het microfoon-icoon in het andere tabblad.

 

 

Ik deed die test: in het rechter tabblad speelt de video, in het linker wordt de tekst uitgeschreven.

_Portugees.png.813a79bd652aeacd151dc08b1c7cce11.png

 

Hopelijk lukt het zo.

 

Mvg,

nokiaprox

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, nokiaprox zei:

Ik denk niet dat het probleem in de laptop zit. Het is gewoon een instelling in Windows. Bij mij werkt het op een desktop, en daar hangt zelfs geen microfoon aan ;)

Als je op dat microfoon-icoon klikt, verandert dat dan in zoiets ? Ashampoo_Snap_2020_08.25_18h28m55s_002_.png.ac3bd4688e4fd8ee521de936dd48794f.png

Indien neen, dan is er nog iets mis en moet er verder gezocht worden (en dan hoef je hier ook niet verder te lezen)


 
Indien ja, dan zou het moeten werken en vermoed ik dat het venster toch niet actief is (of er zou iets fout moeten zijn in de geluidsinstellingen, maar dat betwijfel ik).

 

Probeer daarom eens 2 Chrome-tabbladen naast elkaar weer te geven. Hoe je dat doet zie je in deze video :

 

 

In het ene tabblad open je dan die video, in het andere een leeg document, met spraakgestuurd typen ingeschakeld. Start dan de video en klik onmiddellijk op het microfoon-icoon in het andere tabblad.

 

 

Ik deed die test: in het rechter tabblad speelt de video, in het linker wordt de tekst uitgeschreven.

_Portugees.png.813a79bd652aeacd151dc08b1c7cce11.png

 

Hopelijk lukt het zo.

 

Mvg,

nokiaprox

 

 

 

dank je wel en ja, dat heb ik gisteren geprobeerd , dat icoontje verschijnt inderdaad en 2 tabbladen naast elkaar of onder elkaar lukte ook niet. Ik ga straks eens proberen met mijn toshiba tablet en als dat lukt zal ik mijn laptop even naar de winkel moeten brengen vrees ik; het is net een neiuwe en raar dus dat dat niet functioneert. er was aanvankelijk ook een probleem met internet dat ook in de winkel moest opgelost worden.

ik laat zeker nog iets weten, liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bastet zei:

dat icoontje verschijnt inderdaad

Dat is al een positief punt, Google docs luistert dus.

 

 

2 uren geleden, bastet zei:

2 tabbladen naast elkaar of onder elkaar lukte ook niet

Het is toch niet zo dat Chrome gemaximaliseerd (op volledig scherm) weergegeven wordt ? Dan lukt het inderdaad niet.

 

_verkleinen.png.290bcc539c89d0b367a1c33f2c6c31bc.png

Is dat wel zo, dan moet je eerst rechtsboven het middelste icoon (verkleinen) aanklikken en dan de venstergrootte aanpassen door de randen te verslepen.

Mocht het lukken 2 vensters naast/onder elkaar weer te geven, let er dan wel op dat ze zeker NIET overlappen !

 

Succes,

nokiaprox

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, nokiaprox zei:

Dat is al een positief punt, Google docs luistert dus.

 

 

Het is toch niet zo dat Chrome gemaximaliseerd (op volledig scherm) weergegeven wordt ? Dan lukt het inderdaad niet.

 

imageproxy.php?img=&key=0c0e12bfaa337a54imageproxy.php?img=&key=0c0e12bfaa337a54_verkleinen.png.290bcc539c89d0b367a1c33f2c6c31bc.pngimageproxy.php?img=&key=0c0e12bfaa337a54imageproxy.php?img=&key=0c0e12bfaa337a54imageproxy.php?img=&key=0c0e12bfaa337a54

Is dat wel zo, dan moet je eerst rechtsboven het middelste icoon (verkleinen) aanklikken en dan de venstergrootte aanpassen door de randen te verslepen.

Mocht het lukken 2 vensters naast/onder elkaar weer te geven, let er dan wel op dat ze zeker NIET overlappen !

 

Succes,

nokiaprox

goh zeg, hoe heb ik dat nu verwoord, sorry; ik bedoelde dat 2 tabbladen onder elkaar wel lukte, maar de google niet, sorry hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem hoor.

 

Let er wel op  dat die vensters NIET overlappen en dat de LAATSTE actie die je doet klikken op dat microfoon-icoon is. Dan nergens anders meer klikken en gewoon de video tot het eind laten afspelen.  Mocht je toch nog ergens elders klikken, dan stopt het luisteren!

 

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.