Ga naar inhoud

welke geheugenstick voor windows 7?


gerrit7

Aanbevolen berichten

Paint Shop Pro 3.11 kwam op de markt op 14 augustus 1995. Dat programma is dus 25 jaar oud.

Het werkt gegarandeerd onder  Windows 95 / Windows 98 / Windows 2000 / Windows XP / Windows Vista. En jij bleek het ook nog te kunnen gebruiken onder Windows 7, maar dat zal Windows 7 32-bit geweest zijn.

Natuurlijk kun je gewoon proberen of je dat oude programma nog aan de praat krijgt onder Windows 10, 64-bit, maar ik vermoed dat het besturingssysteem 32-bit moet zijn.

Laat maar; ik heb het al voor jou geprobeerd. Het lukt niet op een 64-bits versie van Windows. Bij een poging tot installatie van Paint Shop Pro 3.11 kreeg ik de melding: "Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc". Ik had al gekozen voor de compatibiliteitsmodus Windows XP, maar dat maakt niet uit. Deze oude versie van Paint Shop Pro werkt niet onder een 64-bit besturingssysteem

 

Je zou gebruik kunnen maken van een virtuele machine zoals hier wordt genoemd: http://www.xtcabandonware.com/game/678/paint-shop-pro-v-311

Je installeert dan een programma zoals VMware Player of VirtualBox op je nieuwe Windows 10 computer, en in VMware of VirtualBox installeer je dan bijvoorbeeld Windows XP (32-bit) of Windows 7 (32-bit). Let op: voor die versie van Windows XP of Windows 7 moet je wel een geldige licentie hebben.

Nadat dat gelukt is, kun je in die virtuele Windows XP (of Windows 7) het programma Paint Shop Pro 3.11 gaan installeren.

 

Maar persoonlijk vind ik dat wel een hoop moeite om zo'n stokoud programma te laten werken op je nieuwe computer. Heb je nooit overwogen om een nieuwere versie van Paint Shop Pro aan te schaffen?

En als je alleen aan eenvoudige fotobewerking doet, dan zijn er ook andere gratis programma's waarmee je dat kunt doen en die wel werken onder Windows 10 64-bit. Je zult dan wel even moeten wennen aan een nieuw programma.

En ieder ander fotobewerkingsprogramma zal groter zijn dan Paint Shop Pro 3.11, want dat programma is nog geen 2 MB groot, merkte ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.