Ga naar inhoud

partitie aanpassen


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Ik heb op de nieuwe laptop van mijn vrouw de gebruikelijke C: partitie vervangen door een C: en D: partitie . C: voor progjes en D: voor data.

Ik zag na de aanpassing dat C: wel erg klein geworden was (rest ca. 6 GB) reden  om deze iets uit te breiden. Met EaseUs Partion Master meer Gb aan C: toegewezen en dat is volgens mij wel gelukt. Ik zie nu dat er beduidend meer GB op deze partitie staan. So far so good zou je zeggen.

Als ik PM echter wil verlaten zegt het systeem dat dat niet kan want er zijn nog enkele taken in uitvoer. Is het bekend hoe lang zoiets gaat duren want ik wacht nu toch al gauw een half uur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Iedere wijziging moet moet je bevestigen met de knop "voer (1) taak uit". Zie de lange knop bovenaan links. Doe je dat niet dan stapelen zich de onuitgevoerde taken op en zijn ze uiteraard ook niet uitgevoerd. Op die manier maak je er een gevaarlijke janboel van.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik me goed herinner: in pm lijkt het alsof het al gedaan is, maar het ís pas gedaan als je de opgedragen acties in gang zet, via (alweer herinnering...) iets als 'apply' in de menubalk.

de pc botweg afsluiten is een linke want het kán zijn dat pm al iets gedaan heeft, en dat je dus na een herstart met een kapot systeem te maken hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats eens een afbeelding van je scherm van EaseUS Partition Master. Met die kennis kunnen we je beter adviseren.

 

  • Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

  • Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is duidelijk, dank u.

 

Wat is er op die hele kleine E-partitie opgeslagen?

 

Verder lijkt het er op dat je aan EFI Systeem partitie (eerste in de rij) bent gaan sleutelen. Ik zie namelijk als tweede in de rij een super kleine (onzichtbare) partitie van 16 MB.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen zijn dat er eigenlijk niets aan de hand is maar dat men mij wil dwingen een Proversie aan te schaffen? Ik zie zowel boven in het plaatje als beneden de aanpassingen die ik wilde maken. Als dat daar staat dan zijn die toch ook al uitgevoerd? Of zie ik dat verkeerd? 

 

Daarnaast is er nog geen data op de partities gezet en is eigenlijk alleen maar C; in gebruik genomen met diverse programma"s.  M.a.w. welk risico loop ik als ik toch maar afsluit (ik zal toch iets moeten) ondanks de waarschuwing. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit EaseUS maar gewoon af ondanks alle waarschuwingen. Die ene opdracht die nog ziu moeten bevestigd worden gaat dan niet uitgevoerd worden maar dat is geen probleem.

Toon na een herstart van de computer opnieuw dat venster van EaseUS zodat we even kunnen vergelijken en zo nodig nog een aanpassing kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.