Ga naar inhoud

Niet afgehandelde extensie


Theo2602

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Theo2602 zei:

Er staat nog altijd Fotoviewer als standaard (Er staat niet bij Windows)

Het gaat erom wat er onder Fotoviewer staat. Maak daar eens een screenshot van en plaats dat in een volgende reactie.

En klik dan ook op het programma dat genoemd wordt onder Fotoviewer. Er verschijnt dan een lijst van programma's / apps, die je als standaard fotoviewer in kunt stellen. Zelf heb ik Windows Photo Viewer als standaard fotoviewer ingesteld. In onderstaande afbeelding zie je dat ook. Na klikken op Windows Photo Viewer zie ik 6 programma's die ik in zou kunnen stellen als standaard fotoviewer. Aan de smalle schuifbalk kun je zien dat er nog wel meer programma's zijn waaruit ik kan kiezen:

5f5cc42714700-Ashampoo_Snap_2020.09.12_1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, dat bedoel ik. Ik had jou dus verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij Windows Photo Viewer had ingesteld als standaard fotoviewer, maar dat was blijkbaar niet het geval.

Bij jou is de app Foto's ingesteld als standaard fotoviewer. Dat is precies zoals Microsoft het graag heeft. Dan zou jouw probleem zich niet mogen voordoen, maar daar trekt jouw pc zich niets van aan.

 

Als test zou je even een andere fotoviewer als standaardprogramma kunnen instellen. Klik onder Fotoviewer op die app Foto's, en kies dan bijvoorbeeld Paint. Start daarna voor de zekerheid de pc even opnieuw op. Controleer daarna of in de Verkenner bij afbeeldingen onder Type nog steeds "Niet-afgehandelde extensie" staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima! Ik heb op mijn pc ook even paint.net ingesteld als standaard fotoviewer. In Verkenner koos in via Beeld voor de weergave als Details en dan krijg ik zoiets te zien:

5f5ccfa642fac-Ashampoo_Snap_2020.09.12_1

Dat is dus precies zoals het hoort, wanneer je paint.net hebt ingesteld als standaard fotoviewer.

 

Wanneer je echter voor de app Foto's kiest als standaard fotoviewer, dan krijg jij dat probleem dat het type afbeelding niet goed wordt herkend.

Het lijkt mij daarom een goed idee om de app Foto's te gaan herstellen, want daarmee lijkt toch echt wat aan de hand te zijn.

 

Sluit de geopende map met afbeeldingen (als die nog open stond).

Klik op Start > Instellingen > Apps

In de lijst Apps en onderdelen ga je op zoek naar de app Foto's

Let op: die app zou je onder de letter F van Foto's verwachten, maar daar zit hij niet. Scrol in die lijst verder omlaag naar de M. De app Foto's heet daar namelijk Microsoft Foto's.

Klik op Microsoft Foto's. Dan zal de link Geavanceerde opties verschijnen. Klik op Geavanceerde opties.

5f5cd301c04df-Ashampoo_Snap_2020.09.12_1

Er zal een nieuw venster openen met daarin de instellingen voor Microsoft Foto's.

Scrol in dat venster omlaag en klik op de knop Herstellen:

5f5cd1ea2625b-Ashampoo_Snap_2020.09.12_1

 

Het herstellen duurt meestal niet zo lang.

Wanneer het herstellen klaar is, controleer je weer via de Verkenner wat er bij afbeeldingen onder Type staat.

 

Als Herstellen niet geholpen heeft, dan kun je ervoor kiezen om te klikken op Opnieuw instellen (zie mijn laatste afbeelding), maar probeer het eerst op te lossen met de knop Herstellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.