Ga naar inhoud

Kleurprobleem


Yoyo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

23 uren geleden, stegisoft zei:

Bij Bios moet je kijken op deze pagina (klik)

 

Misschien is het als volgt iets gemakkelijker voor u...

 

Het BIOS van uw laptop opwaarderen doe je zo:

  1. Download het nieuwste BIOS-bestand voor uw model van de website van ASUS. Hier voor u een rechtstreekse downloadlink: https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/X705QR/X705QRAS306.zip

  2. Het BIOS-bestandje zit in het gedownloade ZIP bestand. Pak het ZIP bestand uit zodat het BIOS bestand met de naam  X705QR-AS.306 beschikbaar komt.

  3. Sla een kopie van het gedownloade BIOS-bestand op een USB-stick op.

  4. Steek de USB-stick in uw notebook.

  5. Start uw notebook opnieuw op en druk op F2 om de BIOS-instellingen te openen.

  6. Kies in het BIOS-menu voor Advanced(Geavanceerd) > ASUS EZ Flash 3 Utility (ASUS EZ Flash 3 -hulpprogramma) en druk dan op ENTER.

  7. Zoek het gedownloade BIOS-bestand op de USB-stick op en druk op ENTER . Volg de instructies op het scherm om de update te voltooien.

  8. Klik na de BIOS update op Save & Exit (Opslaan en eindigen) > Restore Defaults (Standaardwaarden herstellen) om de standaardinstellingen van het systeem te herstellen.

Succes!

 

Als het even mag...    Heb je dat kleur probleem ook als je in de veilige modus opstart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1/

Wanneer ik de zip uitpak wordt een bestand zichtbaar X705QR-AS, maar er staat geen .306 achter.

Maar het is weldegelijk een 306 bestand.

Ik heb dit dan toch maar op stick gezet en dan computer herstart.

 

Het probleem is dat wanneer ik op toets F2 druk er niets gebeurt. Ik zie dus geen Bios-instellingen openen...

Ik geraak dus niet verder.

(Wanneer ik het bestand opendoe via verkenner zie ik enkel een hoop vreemde tekens)

 

2/

In veilige modus doet het kleurprobleem zich ook voor (bij klikken op logo voor nieuwe meldingen)

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Yoyo zei:

Wanneer ik de zip uitpak wordt een bestand zichtbaar X705QR-AS, maar er staat geen .306 achter.

Bij mij nochtans wel. Waarom dat bij u niet zo is dat kan ik niet direct verklaren. En de oorzaak moet niet gezocht worden bij een eventuele verberging van bekend bekende bestandstypes.

 

1 uur geleden, Yoyo zei:

Maar het is weldegelijk een 306 bestand.

Dat leidt je wellicht af uit de bestandsnaam van het ZIP bestand en dat is ook het geval met X705QRAS306.ZIP

 

1 uur geleden, Yoyo zei:

Het probleem is dat wanneer ik op toets F2 druk er niets gebeurt. Ik zie dus geen Bios-instellingen openen...

Ik geraak dus niet verder.

Je moet op F2 klikken direct nadat je op de powerknop van de laptop geklikt hebt om de pc op te starten en dus nog vooraleer er ook maar iets op het scherm te zien is.

Als het dan nog niet lukt, probeer het dan eens opnieuw door bij een opgestarte pc te kiezen voor Opnieuw opstarten. Van zodra je merkt dat de laptop opnieuw wil gaan opstarten moet je als de bliksem op F2 drukken.

 

1 uur geleden, Yoyo zei:

(Wanneer ik het bestand opendoe via verkenner zie ik enkel een hoop vreemde tekens)

Dat doe je beter niet. Je riskeert daardoor het bestand te beschadigen. Verwijder dat bestand en pak het ZIP bestand opnieuw uit.

 

1 uur geleden, Yoyo zei:

In veilige modus doet het kleurprobleem zich ook voor (bij klikken op logo voor nieuwe meldingen)

Dan zie ik geen verband met je videokaarten en hun drivers. Hopelijk is het scherm het niet aan het laten afweten.

Zoals eerder al geadviseerd door de collega's zou ik alles in het werk stellen om van iemand even een los beeldscherm te kunnen lenen en dat eens aan de laptop te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, het staat niet in de bestandsnaam. Ik zag het hier:

 

306.jpg.d74ca3b312d7d4b2810bddbfba263ddf.jpg

 

 

Ik geloof dat het me gelukt is door nu f2 te klikken bij opstarten.

 

Punt 8 hierboven;

Klik na de BIOS update op Save & Exit (Opslaan en eindigen) > Restore Defaults (Standaardwaarden herstellen) om de standaardinstellingen van het systeem te herstellen

heb ik niet gezien, de computer is automatisch herstart. 

 

In het geval het bij deze moet opgelost zijn... het probleem is helaas niet opgelost.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Yoyo zei:

In het geval het bij deze moet opgelost zijn... het probleem is helaas niet opgelost.

Daarom terug over naar de opdrachtgever.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.