Ga naar inhoud

W 10 en dvd MP4 branden lukt niet


Cil

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, Cil zei:

TOPPIE ik ben weer blij

Mooi dat de geweldige 'handleiding' van porrelaar je probleem heeft opgelost.

Misschien heeft porrelaar nog iets toe te voegen. In afwachting sluit ik dit interessante topic nog even niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Cil zei:

Kan het kloppen dat een MP4 bestand meer ruimte nodig heeft dan de Vts(Vob) bestanden? Ik heb een film van een uurtje, maar deze geeft 7,4 gb aan.

Mijn ondervinding bij vob's is eerder het tegengestelde: dat mp4's van geconverteerde vob's eerder 1/3 minder plaats innemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, droske zei:

Misschien heeft porrelaar nog iets toe te voegen.

Wat Cil wilde (een mp4 bestand branden op een dvd) is nu gelukt. Daarmee is de vraag van Cil beantwoord en haar probleem opgelost.

 

Als ik al wat toe zou willen voegen, dan zou dat gaan over vragen die ik zelf heb:

Waarom wil Cil die film op een dvd branden? Als ze dat doet om een back-up van die film te hebben, dan zou ik zelf eerder kiezen voor een kopie op een externe harde schijf. En als het een film is waar ze veel werk in heeft gestoken of een film die om een andere reden heel belangrijk voor haar is, dan zou ik zelfs twee kopieën maken en die op twee verschillende externe harde schijven zetten.

Wanneer ze echter een kopie van de film aan iemand anders wil geven, dan kan ik wel begrijpen dat ze kiest voor een dvd.

 

Toen de film niet op een gewone dvd bleek te passen, dacht ik aan het verkleinen van het mp4 bestand. Dat zou kunnen met een gratis programma (bijv. Handbrake), maar ook met betaalde programma's. Ik vermoed dat je dan de resolutie en de bitrate van het mp4 bestand moet verlagen, waardoor het totale bestand kleiner wordt. Maar dat vergt weer een aparte studie: hoe ver kun je resolutie en bitrate verlagen zonder dat de kwaliteit van de film er teveel onder gaat lijden? Cil heeft dat niet hoeven doen omdat ze ook de beschikking had over een dual layer dvd. Prima!

 

In feite heeft Cil nu bereikt wat zij wilde. Alles wat ik hier nog aan toe zou voegen, zou niet per se in het belang van Cil zijn. Daarom laat ik het hierbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Cil zijn alle vragen ingevuld. We kunnen dit topic dus sluiten. Nog veel plezier met je filmpjes.

Nogmaals dank aan porrelaar. Meteen to the point en super duidelijk met de toelichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.