Ga naar inhoud

W 10 en dvd MP4 branden lukt niet


Cil

Aanbevolen berichten

Ik heb een film opgeslagen als MP4 en zodra ik in de verkenner naar Delen/op schijf branden klik, dan blijft deze in de wachtrij staan?
Ik heb geen idee hoe ik deze dan kan branden.
Met het programma Video Studio 2019 kan ik wel branden maar dan worden het vts?? en VOB bestanden, 

Maar jullie kennende, weet er vast iemand een oplossing voor 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/10/2020 om 16:55, Cil zei:

Ik heb een film opgeslagen als MP4 en zodra ik in de verkenner naar Delen/op schijf branden klik, dan blijft deze in de wachtrij staan?
Ik heb geen idee hoe ik deze dan kan branden.

Ik heb zojuist even een paar .mp4 filmpjes op een dvd gebrand. Gewoon met behulp van de Verkenner en de eigen brandfunctie van Windows 10.

 

Stop een lege dvd in het dvd-station.

Open daarna in de Verkenner je dvd-station.

Je krijgt de keuze uit 2 opties:

5f8edcb3aa899-Ashampoo_Snap_2020.10.20_1

Bij optie 1 (zoals een USB-station) kun je er later nog andere mp4 bestanden bij zetten.

Bij optie 2 (met een cd/dvd-speler) wordt de dvd na het branden afgesloten. Je kunt er later geen andere bestanden meer bij zetten.

 

De vraag is dus hoe jij later die gebrande dvd wil gaan gebruiken. Altijd op een computer (desktop pc of laptop) met een ingebouwd dvd-station? Dan kies je optie 1. Wil je het mp4 bestand later afspelen op een losse dvd-speler, die bijv. verbonden is met een tv, dan moet je voor optie 2 kiezen.

Maak je keuze en klik dan op Volgende.

 

Zelf kies ik er graag voor om 2 vensters van de Verkenner naast elkaar te openen.

Het venster waarin het dvd-station geopend is, zet ik aan de ene kant van de monitor.

Daarna open ik een tweede venster van de Verkenner (dat kan bijvoorbeeld door de Shift-toets ingedrukt te houden en dan op het pictogram van de Verkenner in de taakbalk te klikken. Dat tweede venster zet ik aan de andere kant van de monitor.

In het tweede venster zoek ik de mp4 bestanden op die ik op dvd wil zetten. Ik selecteer die mp4 bestanden en sleep die dan naar het venster waarin het dvd-station geopend is. (slepen van het ene opslagmedium naar een ander opslagmedium is altijd kopiëren!)

Het ziet er dan zo uit:

5f8ed81e21ce9-Ashampoo_Snap_2020.10.20_1

Bovenaan in dat venster zie je: "Bestanden die klaar zijn om op schijf te worden gezet (4)" (Het cijfer 4 staat hier voor het aantal bestanden)

"Maar hoe kun je die klaargezette bestanden dan branden op de dvd?" lijk jij je af te vragen. Dat gaat zo: Klik met de rechter muisknop op een lege plek onder die bestanden. Er verschijnt dan een contextmenu. In dat contextmenu klik je op 'Op schijf branden'.

Je krijgt dan de mogelijkheid om de naam van de schijf en de brandsnelheid te wijzigen. Hoe lager de brandsnelheid, des te minder kans je loopt op fouten tijdens het branden.

5f8ed95f2e2f6-Ashampoo_Snap_2020.10.20_1

Klik daarna op Volgende.

En even later zijn de mp4 bestanden op dvd gebrand. De dvd zal automatisch uitgeworpen worden. Duw de lade terug in het dvd-station en bekijk de inhoud van de dvd. Die zal er dan zo uitzien:

5f8ed9c7b5e86-Ashampoo_Snap_2020.10.20_1

 

Ik had gekozen voor 'Deze dvd gebruiken met een cd/dvd-speler', dus ik kan nu geen bestanden meer erbij zetten op deze dvd.

Je ziet dat de mp4 bestanden gewoon mp4 bestanden zijn gebleven. Ik kan die mp4 bestanden afspelen op mijn beide desktop pc's. Dus ook op een andere pc dan waarmee ik de dvd heb gebrand.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.