Ga naar inhoud

Accountinstellingen van Live.be in Thunderbird vers; 78.4.3 (32 bits)


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste.

 

Ik heb nog steeen mailadres dat eindigd op @live.be. Ben ondertussen al een tijdje overgeschakeld naar Thunderbird maar heb nooit dit mailadres toegevoegd.

Ik zou graag alle account instellingen als ook de poorten en versleuteling willen wete die ik moet ingeven om deze account te activeren in Thunderbird.

Version Thunderbird: 78.4.3 (32 bits) met Win7.

Ik weet wel wat de IMAP en SMTP willen zeggen maar weet niet juist welke instelling van de server moet maken.

heb ondertussen al verschillende types geprobeerd zonder resultaat.

bvb:

IMAP

Inkomende server: outlook.office365.com

poort: 993

SSL beveiliging

Uitgaande server smtp.office365.com

poort: 587

inloggen vereist

 

en nog enkele andere allemaal zonder resultaat.

 

Graag de juiste gegevens hiervoor zou zeer welkom zijn.

Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Falstring. Bedankt voor de info. Gelukkig kan je bij Thunderbird eerst je instellingen testen en geeft deze aan of er verbinding met de server kan gemaakt worden. Is mij ondertussen al meer duidelijker geworden om de verschillende servers in te stellen. Zo is er een andere instelling nodig voor Hotmail, Telenet, gmail, live.be, live .com,outlook.be, outlook.com, Yahoo.be, Yahoo.com en ga zo maar door. Moest er iemand een lijstje kunnen opstellen van al deze instellingen, poorten, imap, pop, smtp en beveiliging dan zou dat een groot pluspunt zijn voor velen. (Is maar een voorstel hé) Heb het nu wel voor elkaar gekregen met mijn Live.be. MVG Bektronics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Droske.

Thanks voor de like en de link naar de instellingen voor Thunderbird.

Zou toch leuk zijn niet, moest alles zo eens netjes op een rij geplaats worden en niet zo van de ene link naar de andere.

Misschien als iemand hem hiermee bezig houd dat daarentegen de instellingen al veranderd zijn, wie weet??

Het gaat veeeeeeeeeel te vlug in zowel de hardware als de software. Als het maar verkoopt!!!

Vele groetjes en maak er gezellige feestdagen van.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Bektronics zei:

Misschien als iemand hem hiermee bezig houd dat daarentegen de instellingen al veranderd zijn, wie weet??

 

Dat is dan inderdaad frustrerend. Het vraagt ook een permanente opvolging op eventuele wijzigingen en dat is op zich al een opgave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nokiaprox

 

Whooi, dat is fijn. Geeft en mens al een hele voorsprong. Heb deze vlug in mijn bookmarks gezet. Alvast bedankt hoor. heb niet altijd de tijd om uren lang te zitten zoeken naar dingen op internet, kom meestal op de verkeerde sites uit. Daarom vraag ik het liever eens aan mensen die er al mee te maken hebben gehad en er meer verstand van hebben dan ik. Hardware is voor mij geen probleem, maar software is een ander paar mouwen. 't Ja je kan niet alles kennen in je leven nietwaar en je bent nooit te oud om bij te leren. Nogmaals dank. GRTS.

aangepast door kweezie wabbit
@ vaste bezoeker gewijzigd naar nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@nokiaprox,

 

Ben zelf de laatste maanden aan het klooien geweest met Outlook, WLM en Thunderbird. Wat een soep.

In het lijstje van www.emailinstellingen.be wordt voor verschillende servers (oa Telenet) enkel de instellingen gegeven voor IMAP.

En dat is heel spijtig. Ik zou mensen aanraden om zich goed te informeren over de werking van synchroniserende mappen onder IMAP.

Soms is het beter om in POP3 te werken.

 

Groeten,

 

Beerke10

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo nokiaprox,

 

dank voor je reactie. 

Mijn punt is dat door het onvolledig zijn van de lijstjes, mensen zich met zulke info snel in de nesten werken.

Dan vind ik het persoonlijk beter dat de maker van die lijstjes geen lijstjes maakt.

 

toch prettig dat je reageerde.

 

Groeten,

 

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.