Ga naar inhoud

Dbase 3+ printer


area52

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Theo2602 zei:

area52 ik had niet begrepen dat jij met een dos box werkt. Welke is dat?

mijn excuses voor het plaatsen van mijn email adres

mijn excuses voor te beantwoorden via 'quote'

wat bedoelt met 'welke dosbox' ?

"C:\Program Files (x86)\DOSBox-0.74-3\DOSBox.exe"

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Theo2602, 

 

goei nieuws !!!!

zonet heeft mijn printer vanuit DBASE3+ zijn eerste woordjes gesproken.

wat ben ik jouw enorm dankbaar

Het heeft nog wel wat moeite gekost , maar na deze eerste woordjes kan ik verder, wil wel zeggen dat ik de komende weken gekluisterd zit aan mijn pc om programma's te maken

Mssn interessant om beschrijving te geven :

waar liep ik tegenaan ?

- vooreerst verkeerde dosbox versie 07.x werkt niet met dosprint, wel de dosbox SVN Daum versie (stond te lezen bij       FAQ dosprint

- bij faq dosprint staat geschreven dat ik een temp directory moet aanmaken, daar komt een file in te staan die dosprint aanmaakt

- bij configuratie batch file dosbox moet bij 'parallel' link gezet worden naar deze print spool file (zie faq)

- dan parameter bij dosprint spoolfile aanpassen naar diegene die aangemaakt wordt bij dosbox

-bij dosbox automatisch programma dbase opgestart op einde batch file

- alleen moet ik nog dosprint automatisch kunnen opstarten, daar ben ik nog zoekende

- ook wordt er geprint als printspoolfile wordt aangemaakt, dus die moet ik ook nog ergens na printen zien te wissen

en zo sprak hij de eerste woordjes

dank u voor de moeite en de voorzet 

Ik heb nog wel ff moeten dribbelen maar het komt goed

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Theo, het heeft me in ieder geval op het goeie pad gezet he. dank je, ik loop alleen tegen het commando 'EJECT' aan, op een of andere manier pakt hij dat niet.is er een ascii / chr(12) form feed die ik kan doorsturen naar de printer ?

ik heb geen ervaring hiermee,eject heeft altijd gewerkt

ik ga ook eens naar virtual box kijken, dank voor tip

3 programma's gereed , input /update/afdruk lijst zijn klaar nu nog controle programmas

erik

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.