Ga naar inhoud

Dbase 3+ printer


area52

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik geef altijd de keuze tussen printer en scherm, wordt printer gekozen dan wordt daar naar verwezen en daar begint met SET PRINT ON

en dan ? voor de lijnen, maar men moet ook alle openingen maken

Ik heb met word een voorbeeld geladen

REKLST.PRG.txt 3 kB · 0 downloads

hoi, 

is allemaal duidelijk hoe het functioneert in programma

blijft de vraag hoe is de link tssn data en dosprn

ik heb dosprn opgestart , dan base opgestart,

naar dot prompt gegaan, set print on, set console off gedaan

? "tekst" getikt

normaal zou dan tekst geprint moeten worden...printer blijft stil

ik heb niks gewijzigd aan instellingen van dosprn,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je alles goed gezet? Als je op het icoontje klikt, komt het kadertje waarin je kunt de printer instellen. Heb je gewoon uit XP al iets afgedrukt? Is de printer geinstalleerd maw? Het is mij al wel opgevallen dat hij soms pas begint te printen als je uit Dbase gaat. Dus uit DOS gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Theo2602 zei:

heb je alles goed gezet? Als je op het icoontje klikt, komt het kadertje waarin je kunt de printer instellen. Heb je gewoon uit XP al iets afgedrukt? Is de printer geinstalleerd maw? Het is mij al wel opgevallen dat hij soms pas begint te printen als je uit Dbase gaat. Dus uit DOS gaat.

dat zal wsslk wel het probleem zijn als alles juistgezet is

ik gebruik windows programma (8.1), daaronder start ik DOSBOX op, dan kom ik in een dos omgeving terecht, daar start ik dbase op en kan dos gebruiken

ik weet niet of het toegelaten is op dit forum om een telefoonnr uit te wisselen, dat spreekt wat makkelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, area52 zei:

dat zal wsslk wel het probleem zijn als alles juistgezet is

ik gebruik windows programma (8.1), daaronder start ik DOSBOX op, dan kom ik in een dos omgeving terecht, daar start ik dbase op en kan dos gebruiken

ik weet niet of het toegelaten is op dit forum om een telefoonnr uit te wisselen, dat spreekt wat makkelijker

 

Schermopname (86).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@area52

Het is niet nodig om telkens het bericht te quoten.

Gewoon onder het laatste bericht klikken in het kader met "reageer op dit topic".

 

Het is ook geen goed idee om je email-adres in open forum te zetten, daarom heb ik het verwijderd uit een van je berichten.

Op dit forum hebben wij de gewoonte om alles openbaar af te handelen, dan hebben andere leden er ook nog wat aan.

 

Succes met de zoektocht naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even off topic:

 

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Het is ook geen goed idee om je email-adres in open forum te zetten

 

En dat om de volgende redenen: https://www.pc-helpforum.be/topic/75575-verzameling-van-226-miljoen-gestolen-e-mailadressen-toegevoegd-aan-hibp/

Zoals je daar kunt opmerken staat er een link die je de mogelijkheid biedt om na te gaan of je e-mail adres eerder al gelekt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.