Ga naar inhoud

Dreigbrief per ongeluk verwijdert


Aanbevolen berichten

Ik kreeg gisteren een dreigbrief of ik even direct geld over wou maken aan de belastingdienst 

 

Nu heb ik dat bericht direct verwijdert , maar achteraf dacht ik dat ok het beter eerst had moeten blokkeren en dan verwijderen 

Kan ik dit berichtje nog weer tevoorschijn halen , zodat k dit alsnog  kan doen ?

Het gaat dus om een berichtje op mijn Samsung S9 smarthphone 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dan is gewoon weggooien voldoende. Jij wil het telefoonnummer blokkeren waarmee dat berichtje werd verzonden. Heeft weinig zin. Er worden steeds andere telefoonnummers gebruikt. Ja, ook telefoonnummers van andere mensen die totaal onschuldig zijn en er niets van af weten dat hun nummer wordt gebruikt. Het telefoonnummer is dan gespooft. 
Zo krijg ik zulke berichten in de app Berichten op mijn iPhone die van de Rabobank lijken te komen.   In dat bericht staat dan bijv. de activatiecode voor Apple Pay. Ha, die heb ik helemaal niet aangevraagd! Bovendien is mijn iPhone te oud om Apple Pay te kunnen gebruiken. 
Boven dat bericht staat dat het van de Rabobank afkomstig is. Het bijbehorende telefoonnummer krijg ik niet te zien. Ik weet wel zeker dat het bericht niet van de Rabobank kan komen, want ik heb de Rabobank nooit het nummer van mijn iPhone gegeven. Ik bankier wel bij de Rabobank, maar in mijn contactgegevens bij de Rabobank staat alleen het nummer van mijn vaste telefoon.

 

Ik gooi zulke berichten dus gewoon weg. Maar het blijft vervelend om ze te ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard woont net als ik in Nederland. Dit zegt de Nederlandse Belastingdienst zelf over zulk soort berichten:
 

Quote

 

Geregeld worden valse berichten verstuurd (e-mails, brieven, whatsapps, sms) en valse telefoontjes gepleegd. Er bestaan ook valse apps. De afzender lijkt de Belastingdienst, maar is dat niet.

Wij sturen nooit een bericht via WhatsAppsms of mail over bijvoorbeeld betalingsachterstanden. Hebt u hierover een smswhatsappbericht of e-mail gekregen uit naam van de Belastingdienst? Reageer daar niet op en verwijder het bericht.

 

(Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/fraude_misdaad_en_misstanden_melden/valse_mail_brieven_telf_app/valse_mail_valse_brieven_valse_telefoontjes_valse_apps_valse_sms_berichten )

 

Als je het bericht wilt melden aan de Belastingdienst, dan lees je het onderstaande door:

Quote

 

De Belastingdienst stuurt nooit berichten via sms met een betaalverzoek. Hebt u een valse sms gekregen uit naam van de Belastingdienst? Reageer daar niet op en verwijder het bericht.

U kunt ons helpen door valse sms-berichten aan ons door te geven via valse-email@belastingdienst.nl (gebruik dit e-mailadres alleen voor dit soort meldingen). Vermeld zo veel mogelijk gegevens over het bericht, zoals: 

  • het telefoonnummer van de afzender
  • het bankrekeningnummer waarop u moet betalen
  • een website of URL die de afzender noemt
  • een screen shot van het bericht

 

 

Maar je kunt er van uit gaan dat de Belastingdienst al honderden meldingen heeft gekregen over het bericht dat jij ontvangen hebt. Deze berichten worden namelijk niet aan één enkel persoon verstuurd, maar aan duizenden telefoonnummers tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t,Is wat he 

Ik heb ook al eens eerder zoiets gehad met de vaste telefoon , en toen was ik zogenaamd in contact met de ING bank 

Mooi niet dus , en dat had ik gelukkig door 

En bij de ING zeiden ze ook dat deze lui verschillende telefoonnummers gebruiken

 

Maar dit geval was mij eigenlijk ook direct wel duidelijk , want ik kon me ook niet voorstellen dat dit soort berichten via de sms ging 

Waar he mij om ging , ik had eigenlijk eerst de afz. willen blokkeren , en dan verwijderen 

Maar ik ben nu wel gerustgesteld dat het verwijderen ook goed is geweest 

 

Laat het ook een wijze  les zijn voor alle mensen die dit volgen .

 

En wat mij betreft , het slotje mag er op hoor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.