Ga naar inhoud

aansluiting laptop


ebro

Aanbevolen berichten

mijn vraag is ik heb een pc en heb internet via devolo aansluiting via het

stopkontakt maar ik heb nu ook een laptop hoe sluit ik nu best mijn laptop aan op het internet ik wil ook op mijn terras buiten mijn laptop gebruiken

wat is de beste oplossing een router of iets anders??????? bedankt op voorhand :shakehands:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaag misschien best een draadloze router (of modem/router combinatie) aanschaffen. Als het draadloos signaal te zwak is om op je terras te internetten, zet je ergens tussenin een wireless range extender (een relay station) om het signaal door te sturen tot op het terras.

Alternatief: In het stopcontact dat zich het kortst bij je terras bevind, steek je een devolo connector en daar hang je een wireless access point (draadloos toegangspunt) aan en je kan dan draadloos op je terras internetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als draadloos access-point plaats dan best van de N type want die zijn duidelijk sterker van signaal. Ik zelf heb N router op de eerste verdieping en G+ access-point (oude router afgestelt als access-point) en hele huis van van 25 meter bij 11 meter kan perfect ontvangen worden door de laptop inclusief als we buiten zitten zelfs in de houten huisje buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niks uit dat je geen N ontvanger hebt. We hebben computers / laptops / WII met G of G+ of N

N geeft een veel groter bereik en de verbindingsnelheid ligt veel hoger.

Een voorbeeld: Een oude computer heeft een G en verbindt met N Router. Om u een idee te geven de gsm werkt niet in de houten chalet omdat de chalet zwaar geisoleerd is en ook een stalen dak heeft waar de oude computer staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.