Ga naar inhoud

files pzp


rogerviro

Aanbevolen berichten

Rogerviro

 

afbeelding.png.e463bc73459490252d1415be2dd26c29.png

 

je pzp-bestanden zijn een soort zip-bestanden en geen grafische bestanden. (de plaatjes zitten wel IN dat 'zipbestand' in, zoals je bv een foto in een doos zou steken)

Je moet dus eerst de 'doos' open krijgen vooraleer je de foto's kan zien.

 

Welke progs kunnen pzp-bestanden openen? Deze site spreekt ervan: https://filext.com/file-extension/PZP

NOTA: dit is maar een lukraak gekozen site die pzp's kan openen - bemerk dat je onderaan zelfs een venster hebt waar je die pzp naar toe kan slepen en dan krijg je

het beeld te zien.

(hier is nog zo'n site: https://fileinfo.com/extension/pzp)

Maar jij zal méér zijn met een site/programma dat die bestanden kan uitpakken en tonen.

 

'k was even aan het rondzoeken en vond dat XNview (< klik! - een viewer) ze kan openen en ook kan afprinten.

Misschien ben je ermee geholpen?

 

Ander kan je in je zoekprogramma dit invullen:  converter pzp to jpg

en dan vind je er zelfs die het online doen zoals de eerste site hierboven.

 

Laat het maar even bezinken, bekijk het en als je nog vragen hebt: stel ze maar hé?

 

ps: coreldraw zal het niet kunnen, dit is een tekenprogramma, maar mogelijk bedoelde je Photopaint (ook van Corel)

aangepast door Passer
Tekst bij de foto weggehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ik zie dat je het heb kunnen openen van mij gaat dat niet als ik conver pzp to jpg krijg een kleine formaat en is dan onduidelijk  graag zou ik willen weten met wat dat deze geopen hebt met de andere heb ik ook een probleem

dank u roger

aangepast door rogerviro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer schreef het al: .pzp bestanden zijn eigenlijk mappen waarin meerdere bestanden zitten. Niet alleen het bewerkte bestand waar jij destijds tekst op of onder hebt gezet, maar ook de originele (onbewerkte) foto.

Zo zit in GOUDENBRUILOFT3.pzp o.a. ook de onderstaande originele/onbewerkte foto:

image.thumb.jpeg.e06d2646b56fef10957295e7a0fe6d99.jpeg

 

Passer heeft een manier gevonden om jouw foto's te openen, waarna jij zowel de onbewerkte foto (het origineel) als de bewerkte foto's (met tekst erop of eromheen) kunt zien en op een andere plaats kunt opslaan.

Hoe je dat precies moet doen, gaat hij je vast nog uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, klopt - en het zal gewoon eenvoudig zijn op deze manier:

 

1 download en install 7zip (is gratis) van https://www.7-zip.org/download.html  (kies uit de bovenste reeks)

   Kies van de twee bovenste ofwel de 32 ofwel de 64-versie (volgens het systeem dat je zelf hebt)

 

2 (dit hoeft niet, maar is het makkelijkst:) koppel je pzp-extensie aan je 7-zipprogramma

 

3 Open je pzp's een voor een met 7-zip, en ga telkens naar  afbeelding.png.0edac9881a4c373aef79fbc0c6f0802e.png

 

   Wil je een kleine foto behouden: kies dan voor de jpg die je hier ziet

   Wil je de origenele grote foto behouden: klik dan de map Catalog open en daarin zit je grote foto.

 

   Die kan je dan gaan uitpakken in een map op je computer.

 

Hierboven staan de 3 stappen die je moet uitvoeren - maar ze zijn nogal kort beschreven.

Is een van die stappen (of alledrie) je te moeilijk, dan vertel je het ons maar en dan trekken we elke stap wel uiteen in sub-stapjes en gaan we in kleine stapjes vooruit.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Roger dat het (eindelijk?) voor je opgelost is en dat jij je foto's terug hebt.

Belangrijk: bewaar ze MINSTENS op twee verschillende plaatsen (en dus NIET op twee partities van eenzelfde schijf!): op 2 of meer harde schijven, op DVD, op stick, in de cloud of waar dan ook,

maar niet op één plaats: als daar dan iets mee zou gebeuren, ben je ze helemaal kwijt hé?

En - ook namens Porrelaar: graag met je meegedacht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info voor Roger (en andere geïnteresseerden):

Jij tobde al langer met dit probleem. Je had er in 2013 al een vraag over gesteld op dit forum: https://www.pc-helpforum.be/topic/43712-pzp-filles/

Daar schreef jij toen: "deze [.pzp bestanden] waren vroeger gemaakt met corel draw en ulead photo express."

 

Dat laatste klopt volgens mij niet. Je geheugen zal jou op dit punt in de steek laten. Dat kan makkelijk gebeuren, want ik neem aan dat het lang geleden is dat je die foto's bewerkte.

Volgens mij heb jij destijds foto's bewerkt met het programma MGI PhotoSuite (waarvan vanaf 1995 verschillende versies zijn verschenen), en ze daarna opgeslagen in het projectbestandsformaat .pzp, wat het eigen bestandstype is voor projectbestanden, gemaakt met MGI PhotoSuite.

MGI PhotoSuite bestaat al heel lang niet meer.

Quote

MGI PhotoSuite werd overgenomen door Roxio en werd omgedoopt tot Roxio PhotoShow. PZP-bestanden gemaakt door PhotoSuite zijn niet compatibel met PhotoShow.

Bron: https://www.filetypes.nl/extension/pzp

 

Ik was, voordat Passer met zijn oplossing (7-Zip) kwam, nog op zoek geweest naar een versie van het oude programma MGI Photo Suite, maar ik kon geen betrouwbare download vinden. En waarschijnlijk zal dat oude programma ook niet zonder meer werken op een moderne Windows 10 computer.

 

Gelukkig vond Passer voor jou een goede oplossing! Jij kunt weer genieten van je foto's, die voor jou van grote waarde zijn.

De kerstdagen zijn intussen voorbij, dus wens ik je een prettige jaarwisseling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben met u volledig akkoord  ik dacht dat de oude versie was van  coreldraw  ik had vroeger ulead photo express  door dat verschillende keren een nieuw pc hebt aangeschaft en vele programma's die niet meer op mijn  nieuw pc stonden (programs die ik installeerde  met de foto toestel die aangekocht had) en nu  werk ik uitsluiten met Coreldraw graphics suite X5 wel ben ik nog op zoek naar de boek van bob van duuren over dat program

de oplossing van Passer heb nu vele verloren  foto's en bewerkingen die ik vroeger gedaan had terug, ik ben hem zeer erkentelijk voor de oplossing

en wens u ook een gelukkig nieuwjaar even aan al u medewerkers

dank bij voorbaat

groetjes Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.