Ga naar inhoud

Nieuwe emailaccount toevoegen in gmail lukt niet


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kan iemand helpen met volgende probleem aub, of mogelijks hebben jullie dit onderwerp eerder behandeld en kan ik het antwoord ergens terugvinden? 

 

Ik start volgende week in een groepspraktijk en de oprichter van deze praktijk heeft op hun server een professioneel email account aangemaakt voor mij. Ik kreeg de vraag deze te activeren, en wou dit doen in gmail omdat ik deze al gebruik privé en het bijgevolg gemakkelijk zou zijn slechts 1 programma te moeten bekijken. 

Ik kreeg enkel mijn professioneel emailadres en het ingestelde wachtwoord doorgestuurd. 

 

Ik heb intussen al talloze pogingen ondernomen om deze account in gmail toe te voegen, zonder succes. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik weinig achterliggende kennis heb om alles correct in te stellen.

Daarom heb ik al verschillende handleidingen die hierover op internet terug te vinden zijn gevolgd, maar steeds krijg ik de melding dat er geen verbinding kan gemaakt worden.

Ik weet alleen niet of ik wel alles correct invul/instel. 

Er zijn verschillende zaken waar ik tegenaan loop:

* Moet ik in gmail eerst bepaalde instellingen wijzigen? Bv wat betreft het gebruik van POP of IMAP server? 

* Welke poort moet ik kiezen?

...

 

Ik begin een beetje radeloos te worden na zoveel mislukte pogingen. Alle hulp wordt enorm gewaardeerd. 

 

Groeten,

Sabrina

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goeie stapsgewijzeinstructie staat: https://robinroelofsen.nl/email-account-toevoegen-google-gmail 

 

let op: gmail zal altijd je standaardaccount gebruiken als het gaat om opstellen van nieuwe mails en beantwoorden/doorsturen van mails.

dat werkt slordig als je binnen een zakelijk account moet handelen; het vereist dus discipline om hiermee om te gaan en je uitingen naar derden van de correcte info te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel falstring! Het is eindelijk gelukt, zowel op de pc als op mijn smartphone. Super blij!

 

Bedankt ook voor de tip over het kiezen van de juiste account, Ik zie inderdaad wat je bedoeld. Zal kwestie zijn van zorgvuldig na te kijken. 

 

1 vraagje nog. Ik heb net ook mijn handtekening ingesteld op de pc (geen probleem) maar in de gmail app lukt het me niet om de afbeelding (jpeg) van de praktijk die onderdeel is van onze handtekening weer te geven. Kan dit in de app? 

 

Een hele fijne avond.

Sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Sabrina Rosier zei:

 

 

1 vraagje nog. Ik heb net ook mijn handtekening ingesteld op de pc (geen probleem) maar in de gmail app lukt het me niet om de afbeelding (jpeg) van de praktijk die onderdeel is van onze handtekening weer te geven. Kan dit in de app? 

 

Een hele fijne avond.

Sabrina

 

In de mobiele app is de functie "handtekening invoegen" aanwezig maar je kan er enkel tekst ingeven. De functie om een afbeelding toe te voegen is er helaas niet aanwezig. Als je de webversie gebruikt kan dat wel.

Zelf was ik er ook naar op zoek, helaas dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.