Ga naar inhoud

hoe kan ik snelkoppelingen met 1 klik openen ipv met 2 klikken


Bert Wissink

Aanbevolen berichten

Hallo en :welkom: op PCH,

 

Hier een richtlijntje maar die is niet meer up-to-date.

Grotendeels is het nog bruikbaar, niet hoe je in het scherm "Opties voor verkenner" geraakt.

 

Doe het volgende:

- typ in zoeken (vergrootglas) Configuratiescherm en klik op Openen

- je komt dan in het Configuratiescherm

- zoek en klik op Opties voor verkenner tabblad Algemeen

- nu is  bovenstaande terug bruikbaar

- zet het zwarte bolletje bij Openen bij eenmaal klikken (selecteren bij aanwijzen)

- klik onderaan op Toepassen

- klik op OK

 

Nu kan je de bureaupictogrammen en snelkoppelingen met 1 muisklik openen.

Wil je terug naar twee klikken, verplaats dan terug dat "zwarte bolletje" naar Openen bij dubbelklikken (selecteren bij eenmaal klikken).

 

Proberen maar!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, dotchiejack zei:

Is nu te vinden(Win10) onder Vormgeving en persoonlijke instellingen -> Opties voor verkenner.

 

Die optie is volgens mij niet via die weg bereikbaar. Trek dat nog eens even na?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opties voor de verkenner zijn te bereiken als volgt.

 

716902555_Startdocumenten.PNG.3a1ed11d2f47086236027c9874d6ebc3.PNG

Klik op  Start en klik vervolgens op Documenten en in mijn voorbeeld ga ik naar Mijn PC maar het kan gewoon vanuit de map Documenten.

 

1663905496_Dezepc.PNG.c5ebb5f1e3c6f4a3edf8fc42e39666e6.PNG

Klik boven in de verkenner op Beeld

 

917949209_Dezepcbeeld.PNG.5c386da9d0971f32c0f738e5899302c0.PNG

Klik vervolgens op Opties. en het tabblad Mapopties verschijnt.

 

202436578_Dezepcbeeldmapopties.PNG.154d1e8e0a533b2217ae4f3c4774b2e6.PNG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hier een topic waarin er verschillende oplossingen zijn.

Zoals ik in mijn eerste berichtje schreef is de "lange" weg in het bewuste schermpje Opties voor verkenner te geraken.

Nu ...

 

Klopt wat "Dasle" verteld - op een kleinigheid na!

Door te klikken op Opties  kom je nog niet in het nodige schermpje!

Je moet nog eens klikken op Map-en zoekopties wijzigen en dan krijg je ... een schermpje dat ... Mapopties noemt!!!

Je hebt in daarvoor 5 klikken nodig.

 

ScreenShot006.jpg.82e46712449fc49fa266a4d78b61746e.jpg  ScreenShot008.jpg.53db5c5c7bdb78331f735cfecaa41983.jpg

 

 

Nog een mogelijkheid (volgens mij de snelste) om in het schermpje Opties voor verkenner te geraken.

Je hebt hiervoor maar 2 klikken nodig. :lol:

 

ScreenShot007.jpg.2e3c22e301cb8f3a8d05efd91ab6c7e5.jpg   ScreenShot008.jpg.0bf447b6af02283f9d5f378d58b2e0d6.jpg

 

- klik op het zoekpictogram (vergrootglas)

- typ gewoon simpel Op ...... --> meer hoeft niet

- en je hebt keus - klik op het resultaat linksboven Opties voor verkenner of klik op  Openen

- het schermpje Opties voor verkenner zal te zien zijn

 

*** Merk op dat bij ene manier (Dasle) het scherm Mapopties als hoofding heeft en bij de andere manier(en) Opties voor verkenner !!! ***

 

"OOOH I love Windows"  :rolleyes: - "waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook kan?"  -  waarom twee (02) benamingen voor hetzelfde scherm - en dan nog .tig manieren om er te geraken !

aangepast door Calvus
De aantal klikken toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had voor het weekend niet meer de gelegenheid om te reageren want moest weg en wou dat toch voor de zekerheid even nakijken.

 

Op 7/1/2021 om 23:45, Calvus zei:

Klopt wat "Dasle" verteld - op een kleinigheid na!

Door te klikken op Opties  kom je nog niet in het nodige schermpje!

Je moet nog eens klikken op Map-en zoekopties wijzigen en dan krijg je ... een schermpje dat ... Mapopties noemt!!!

Dat klopt helemaal, maar als ik hier op 1206042433_Optiesvenster.PNG.9a174c260fd702d27c4a7ae72935f9cb.PNG klik hoef ik hier niet te klikken op Map-en zoekopties wijzigen om het schermpje Mapopties te openen.

Is dat nu nog één van de .tig manieren om daar te geraken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.