Ga naar inhoud

Mijne OS W10 op een occas laptop


carambole

Aanbevolen berichten

Heb je al een tweedehands laptop van een particulier op het oog? Zo ja, dan kun je toch met de verkoper afspreken dat die de pc opnieuw instelt?

 

Denk eraan dat je bij een particulier nooit weet of er wel een legitieme versie van Windows op staat.

Een bedrijf dat in tweedehands computers handelt, kan het niet maken om computers te leveren met een illegale Windows er op.

 

En hoe bepaal jij je keuze voor een laptop? Kijk je enkel naar de prijs? Of let je ook op de hardware die in de laptop zit?

Je wilt een modernere laptop kopen. Ik neem aan dat je nu ook al een laptop hebt. Niet iedere moderne laptop is per definitie sneller dan je oude. Er zijn ook moderne (lees: jonge) laptops te koop met een zwakke processor. Daar ga je weinig plezier aan beleven.

 

Je zou, wanneer je op internet een tweedehands laptop hebt gevonden, de link naar die advertentie hier in dit topic kunnen  plaatsen. Dan kunnen wij met je meekijken en meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t' Is pas tegen de zomer dat ik mij ene aanschaf. 

Maar kan ik evtl een gekochte van iemand zelf in orde krijgen moest hij amper kennis hebben, zijn schijf leeg met bestanden en prog's?---Dat baart me zorgen.

Mijn maat (geheim wapen) pastte bij atos laptops aan voor banken in de oostbloklanden. Hij heeft een w7 op op mijn Latitude D830 gekregen en drivers ervoor gemaakt. die niet bestaan  En heb toen W10 erop gezet.Voor video is hij wat zwak aan't worden(15j oud).

Die taal die hij spreekt versta ik weinig van, ik probeer het zelf op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, carambole zei:

Maar kan ik evtl een gekochte van iemand zelf in orde krijgen moest hij amper kennis hebben, zijn schijf leeg met bestanden en prog's?

Je kunt er altijd zelf een geheel nieuwe Windows 10 op zetten. Daarvoor heb je enkel een lege USB stick nodig (met een opslagcapaciteit van minstens 8 GB) en de informatie op deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Kom je er met die informatie zelf niet uit, dan is het fijn dat jij een handige kameraad hebt (jouw geheime wapen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu wat ik nooit gevonden heb ivm aankoop occas.(plantrekkerij). 

Een HD van 1,5 Tb, een externe cd rom en een goeie HUB met externe voeding heb ik nu en zijn een goede aanvulling.

Enkel nog ene vinden met aparte cijfertoetsen, dat zou ook al veel gemakkelijker zijn en azerty.

Ik denk dat mijn topic al goed beantwoord is, dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aparte cijfertoetsen worden ‘numeriek blok’ genoemd.

Als je binnenkort de loterij wint, kun je jezelf verwennen met een splinternieuwe laptop. 
Misschien is deze wel iets voor jou: https://www.bol.com/nl/p/hp-15s-eq0070nb-laptop-15-6-inch-azerty/9300000014277908/?bltgh=qF6Nljzgme57Oz61kFlEiw.sXlN7gope4suC1gsA7BBVQ_0_37.38.ProductTitle

Met maar liefst 16 GB werkgeheugen, een SSD van 512 GB, een Azerty toetsenbord mét numeriek blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist mijn Product-id, licentie w10 gaan uitprinten via het knipprogramma. Je hebt dat nodig bb volgens je vorig antwoord. Voortaan lees ik elke stap grondig.

Ik had vroeger Xubuntu en al een paar keer naar een steunpunt moeten rijden. Ondertussen toch wat IT avondlessen gaan volgen tov de de grote chaos/wanorde/geen geduld op de pc.

We geraken er mss wel, dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, carambole zei:

Zojuist mijn Product-id, licentie w10 gaan uitprinten via het knipprogramma

Aan de product-id heb je helemaal niets. Jij bent in de war met een productcode. Dit zijn twee totaal verschillende dingen.

Wat is de product-id van Windows 10? De product-id vertelt alleen welke versie van Windows 10 jij hebt en op wat voor ondersteuning die recht geeft. Tienduizenden computers zullen daarom dezelfde product-id hebben. Met een product-id kun je Windows 10 niet activeren.

 

De productcode kun je wel beschouwen als de licentie voor Windows 10. Maar de productcode van Windows 10 voor jouw oude Dell Latitude laptop kun je niet gebruiken voor een andere laptop die je nog gaat kopen. Die licentie is gebonden aan de hardware van je huidige laptop.

 

Wanneer jij tegen de zomer een tweedehands laptop aan gaat schaffen, dan kies je natuurlijk niet weer een laptop uit van 10 jaar oud. Je kiest dan een laptop die hooguit 4 jaar oud is. Je wilt er immers wel op vooruit gaan.

Dat betekent dat op die laptop vanaf het begin al Windows 10 stond. En dat is mooi! Waarom is dat zo mooi? Wanneer je op die laptop een schone installatie van Windows 10 gaat uitvoeren, dan zal wel gevraagd worden om een productcode in te voeren, maar dat moet je alleen doen wanneer Windows 10 voor de eerste keer op die computer wordt geïnstalleerd. Jij mag dan klikken op 'Ik heb geen productcode', dat onderaan in dat venstertje staat.

En waarom dat zo is heb ik geel gemarkeerd in onderstaande afbeelding:

image.png.6b947f1ec0fedc8e913aa5cd3e5c8af3.png

Het is een goed idee van jou om IT lessen te volgen. Ga daar zeker mee door. 👍

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat ploeteren staat ie nergens op de de laptop . En hoort telkens bij het moederbord,  Een attest dat  bij elk toestel zit, moet ik zeker onthouden anders ben Ik er niks mee.

En staat te lezen: Productcode behorend tot het toestel 

Weer wat verder geraakt, dank.

Voor mijn office en wondershare hangen die licentiecodes al lang uitgeprint aan de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.