Ga naar inhoud

Gecrashte laptop ????


bernard

Aanbevolen berichten

Ik zit nu te werken vanaf de laptop van mijn vrouw .

 

Het volgend is er gebeurd : Ik kreeg een waarschuwing dat er een bedreiging was 

En kreeg bij de meldingen gelijk iets van Ali B  te zien 

Ik heb toen een systeem herstel gedaan , en het gevolg was toen dit klaar was , dat de laptop gecrasht was 

Als ik de laptop start:

Dan kom er automatisch herstellen 

Dan automatisch herstel voorbereiden 

Dan een blauw scherm , met optie automatisch herstellen  

Opnieuw proberen helpt niet 

Kies optie :

       Doorgaan naar windows 10

      Een apparaat gebruiken

      Probleem oplossen   Dus klik probleem oplossen :

 Deze pc opnieuw instellen

      Recovery .....

       geavanceerde opties 

En dan kan ik alles proberen , maar ik kom er niet meer in 

Met alles wat ik doe , het resultaat is dan :  De PC kan niet worden hersteld met .............

 

Mijn idee was , om de laptop terug te brengen naar   :  Fabrieksinstellingen

Maar ik kom daar niet bij 

Waarom , Ik heb nl. een installatie schijfje , en dan had ik volgens mij de laptop weer opnieuw in kunne richten 

 

Het gaat om een HP laptop , maar ik kan het type nummer niet zeggen , want dat staat in mijn documentjes in een map

Maar misschien  kunnen jullie uit eerder discussies zien waar het om gaat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een opstartbare USB stick aan via Lazesoft Recovery Suite - Windows Recovery, Password Recovery, Data Recovery, System Recovery for Windows XP VISTA 7 8 10 2003 2008 2012 2016, Free for Home User

 

Hiermee kan je proberen je W10 installatie op de defecte laptop te herstellen. Booten vanaf de stick, als dit niet werkt op die pc het BIOS instellen om te booten vanaf de USB stick. 

Als je niet weet hoe laat ons het volledige typenr. van die laptop geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , 

Ik ben al opgelucht dat er iemand is die mij nog iets kan opvrolijken .

Maar is het ook mogelijk om de ,, opdrachten ,, een beetje stapsgewijs te doen , want wat ik nu krijg b

Snap ik eerlijk gezegd niet zo veel van 

( Weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt )😅

Om te beginnen , ik heb wel een usb stik van 16 Bb . is dat goed ?

en doe ik deze in de defecte laptop , of in die van mijn vrouw 

En wat betreft type nr.ja , dat staat ergens in de defecte laptop 

Ik weet wel dat hij van 2011 is

En daar komt dus nog bij , dat  de defecte laptop helemaal niets meer doet , alleen wat ik in mijn eerste mail heb uitgelegd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bernard, sorry voor het late antwoord, maar ik heb nog professionele verplichtingen.

- Een USB Stick van 16 Gb is meer dan goed (de ISO file is maar 891 Mb groot.)

- Je gebruikt de stick in de laptop van je vrouw (dus die waar je geen probleem mee hebt)

- Apparaat : is natuurlijk de naam van jouw stick.

- Ik kan de printscreen niet lezen, maar voeg hierbij wel een printscreen van hoe Rufus er moet uitzien.   

- Kan niet beveiligd worden gedownload : negeren en wel downloaden. Hopelijk gebruik je enkel het antI-virus van Windows zelf, deze geeft deze error niet.

- In Rufus (opstartselectie) kies je het ISO bestand dat in je downloads folder staat (adawareLiveCD_x86.iso).

- Eens de stick klaar: ermee de defecte laptop opstarten (als dit niet onmiddellijk werkt : BIOS aan te passen, dat zien we dan wel.)

 

zKnipselBernard1.PNG.110c2b646ee4c33941ca458f884bed6d.PNG

 

Laat maar weten als je nog problemen ondervindt.

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te vlug met Lazesoft Eerst je systeem herstellen met Adaware Rescue.

Je printscreen (Rufus 3.6.1551) ziet er goed uit.  Kan je met deze stick de "slechte" laptop opstarten? 

Kijk wel eerst eens na welke processor je hebt (een x64 of een x86) via het zoekscherm (links onderaan, typ : systeeminformatie). Kijk onder "systeemtype".

In functie daarvan kan je de correcte ISO downloaden en "branden" op je stick. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.