Ga naar inhoud

Gecrashte laptop ????


bernard

Aanbevolen berichten

Met dit laatste scherm wat ik stuurde , is alles wat ik er mee kan doen 

Ik kan ook niet controleren of 64 0f 32 heb , maar dat weet ik toevallig ( 64 )

Want ik heb ook geen werkende ,muis ,en handbediening ( pad ) werkt ook niet 

Ik kan met de defecte laptop niets En verder wat ik heb gedaan , is het rufus icoontje op mijn bureaublad 

naar de usb stick gestuurd , en deze in de defecte laptop gedaan en enter gegeven , en daarna nog een keer enter 

En dat was het laatste scherm 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg even niet meer.

- Je hebt dus een opstartstick aangemaakt, en daarmee geprobeerd de "defecte" laptop op te starten?

- Waarom je je Rufus icoontje verplaatst hebt naar de stick is mij onduidelijk?

- Eenmaal in de BIOS werken inderdaad de cijfers/letters van het toestenbord niet, de muis evenmin, dit is normaal.

- Enkel de toetsen Boven/Beneden/Links/Rechts/Enter en enkele Functie-toetsen werken wel. 

- De boot-instellingen schijnen juist te staan.

- De laptop doet dus niets meer na het laatste scherm? Normaal doe je dan Save & Exit, de laptop zou dan moeten heropstarten vanaf de stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep dat je met een opstartstick aanmaken , bedoelde dat ik op de usb stick Rufus moest zetten 

 

En wat is Boot en Bios , wat doe ikdaar mee , en hoe zie ik dit 

 

Is het de bedoeling dat ik een lege usb stick in de defecte laptop steek ?

 

Ja ik vind dit heel erg lastig 😨😓

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles vanaf begin weer gelezen , en ik denk dat iets niet goed doe 

Wat ik nu gedaan heb is de bijlage de bovenste ( free ) op een lege stick gezet .

Deze zit nu in de defecte laptop , maar dan kom ik nog niet verder 

Op[ het laatst wat ik dan zie is  : Dat ik geen administrator accounts heb 

20210122_124233.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard, we komen er wel uit.

 

- Op je goede laptop, volg de stappen zoals hier beschreven: 

Free Rescue USB Toolkit | Adaware

- Het komt erop neer dat je het gedownloade iso bestand (***64.iso), via Rufus, kopieert naar een stick (op dezelfde laptop). Rufus zorgt er er ook voor dat de stick opstartbaar gemaakt wordt. Ik neem aan dat Rufus (de file rufus.exe) zich op jouw bureaublad bevindt en niet op de stick zelf.

- Wanneer de stick klaar is (na enkele minuten) steek je hem in de defecte laptop en je probeert hiermee op te starten; je afbeeldingen laten vermoeden dat je bios correct geconfigureerd is (tenminste als de foto's afkomstig zijn van je defecte laptop).   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste beeld is , wat er op de stick staat

Dan gaat hij in de defecte laptop, en krijg het blauwe beeld  :  automatisch herstellen 

Ik doe dan de usb stick er in en opnieuw opstarten doet niets , dus geavanceerde opties

Dan zie ik   :  Kies ee1e   Doorgaan kom ik weer terug bij af

Dus de volgende  Een apparaat gebruiken Deze PC opnieuw instellen >>.  optie Mijn bestanden behouden 

En dan lees ik weer dat deze Pc geen administrator account heeft

 

En toch heb ik het gevoel ook , dat we er dicht bij zijn 😅

rufus2 (2) (1).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.