Ga naar inhoud

Gecrashte laptop ????


bernard

Aanbevolen berichten

1 uur terug, p38cyq zei:

 

- Op je goede laptop, volg de stappen zoals hier beschreven: 

Free Rescue USB Toolkit | Adaware

- Het komt erop neer dat je het gedownloade iso bestand (***64.iso), via Rufus, kopieert naar een stick (op dezelfde laptop). Rufus zorgt er er ook voor dat de stick opstartbaar gemaakt wordt. Ik neem aan dat Rufus (de file rufus.exe) zich op jouw bureaublad bevindt en niet op de stick zelf.

- Wanneer de stick klaar is (na enkele minuten) steek je hem in de defecte laptop en je probeert hiermee op te starten; je afbeeldingen laten vermoeden dat je bios correct geconfigureerd is (tenminste als de foto's afkomstig zijn van je defecte laptop).   

 

Bernard, volg de aanwijzingen aub (hierboven nogmaals).

Neem de verschillende stappen grondig door en voer ze uit; als je iets niet duidelijk is laat het ons weten.

En doe niets anders dan het stappenplan van de Adaware site. Lazesoft is voor later.

Vanaf je stick klaar is publiceer een screenshot uit Rufus (ik kan jouw laatste screenshots niet lezen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mij zo vaak gezegd wordt , :  Bernard lezen .....

Dat heb ik maar weer eens gedaan , en ontdekte dat het downloden zo,n 22 minuten duurde 

Volgens mij heb ik nu alles goed op mijn bureaublad staan 

Kan alles op 1 stick , of gescheiden op 2 sticks 

En ik twijfel of ik inderdaad wel 86.iso heb 

Maar dat kan ik niet terufvinden

20210122_140626.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zijn weeral "Lazesoft Recovery"  afbeeldingen? En, met alle respect, Lazesoft (of similair) is op dit moment NIET aan de orde. 

 

Ik wil je graag verder helpen, maar dan moet je mijn suggesties wel toepassen. Nogmaals, het gaat hier (nu) nog niet over Lazesoft maar wel over Adaware Rescue.

 

Eventueel beginnen we opnieuw, zie bv. How to write the image of Kaspersky Rescue Disk 18 to a USB drive or CD/DVD

 

Net zoals Adaware zal deze opstartbare USB stick je systeem scannen op virussen, vooraleer je W10 herstelt.

 

Eea. komt erop neer dat je, en voor een goed verstaander :

1. virussen verwijdert (zoals je vermeldt het virus Ali Ben Kalish-E-Zab bv.) , vooraleer je je W10 installatie herstelt, bv. via Lazesoft of andere.

2. je doet dit via een (gratis) programma zoals Adaware, Kespersky enz., zoals reeds vermeld. Sorry dat deze in het Engels zijn, maar ik ken geen vlaamse alternatieven (mogelijks kunnen de @mods hierin voorzien?)

3. wat doen deze programma's : deze laten je laptop opstarten met een ander Operating System dan jouw W10 (meestal een of andere variatie van Linux); fouten en/of besmetting van je W10 worden hierdoor gebypassed waarna ze met de verwijderde infecties je W10 kunnen herstellen. 

4. Pas dan kun je je beschadigde W10 repareren (met bv. Lazesoft, en andere software, bv. die van Windows zelf How To Repair and Restore Windows 10 | Laptop Mag

 

Hopelijk helpt je dit verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiemorge

 

Ik ben al weer een poosje bezig , en van het begin af aan 

En dan denk ik dat de fout al direkt in het begin zit . Ik heb nl. het Rufus schermpje wel op mijn bureaublad staan , maar als ik verder lees met ik daar op dubbel klikken 

Maar er gebeurd niets .

Dus probeer ik het opnieuw te downloaden en dan verder uit te werken , maar hoe download ik rufus , waae=r moet ik op klikken

Dus het komt er op neer dat ik alleen dat schermpje van rufus op mijn bureaublad heb staan ,waar ik dus niets mee kan doen 

En op de stick staat ook alleen maar dat schermpje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.