Ga naar inhoud

HP Solution Center werkt niet meer


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn printer HP Officejet 4500 Wireless kan nog printen maar ik kan niet meer werken vanuit het HP Solution Center om scans te maken of andere instellingen te zien.  Ik werk met Windows 10.

Na wat opspoorwerk stel ik vast dat Adobe een einde heeft gemaakt aan de ondersteuning van de Adobe Flashplayer sedert 31/12/2020.

Ik krijg dus enkel dit scherm te zien (zie bijlage) als ik HP Solution Center wil opstarten.

Ik heb ook al HP Print and Scan Doctor 5.0.7 laten lopen.  Die geeft aan dat er problemen zijn in apparaatbeheer en controle stuurprogramma.  Maar hij lost het dus niet op.

Ondertussen heb ik ook gezien dat ik kan scannen via PAINT, en heb ik ook het programma HP Scan and Capture geïnstalleerd.  Hier kan ik ook eenvoudig mee scannen.

Maar is er een mogelijkheid om HP Solution Center terug werkzaam te krijgen om van daaruit terug te kunnen scannen ?
Of zijn er betere programma' s om mee te scannen.

 

Of zou het helpen om de software te verwijderen en alles opnieuw te installeren (waar ik wel tegen opzie natuurlijk).

 

Alvast dank om oplossingen te bieden.

Mvrgr,

 

Dirk

HP Solution Center.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DeeWee zei:

Of zou het helpen om de software te verwijderen en alles opnieuw te installeren (waar ik wel tegen opzie natuurlijk).

Nee, dat gaat niet helpen, want de meest recente software voor jouw printer is van 31 juli 2015: https://support.hp.com/be-nl/drivers/selfservice/HP-Officejet-4500-Wireless-All-in-One-Printer---G510n/3919445/model/3986394

 

En nieuwere software voor jouw Officejet 4500  zal niet meer gemaakt worden door HP.

Maar jij bent natuurlijk niet de enige met een wat oudere HP printer die met dit probleem te kampen heeft, omdat de ondersteuning voor Flash Player is gestopt met ingang van 1-1-2021.

 

Een oplossing is om de klok van je computer 1 jaar terug te zetten, wanneer je HP Solution Center wil gebruiken om iets te scannen.

Dat wordt besproken in dit topic, wat je even helemaal door moet lezen: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/flash-player-logo-on-my-hp-solution-center/7bea5f8e-f93c-4e36-a9b3-96a0bea8aa31?page=1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog nieuw probleem er bij !!!  Na een geslaagde en werkende installatie van "HP Scan and Capture", waarmee ik weer kon scannen, krijg ik nu de melding: "Kan geen fax scannen, kopiëren of versturen".
Wat is dat nu weer ?  Dus ik kan weer niets meer scannen.
Hoe kan ik dat nu weer oplossen ?  Opnieuw installeren of ander scanprogramma zoeken ?

Mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een ander programma kunnen gebruiken dat niet van HP is.

Er zijn momenteel meer mensen met jouw probleem. Op een ander forum las ik het volgende advies: gebruik NAPS2 om te scannen: https://www.naps2.com/

Dat is een advies van Scrapheap in dit topic: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/958216-HP-Photosmart-Premium-C310-werkt-Solution-center-niet-meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tweede probleem van "Kan geen fax scannen, kopiëren of versturen" is inmiddels ook opgelost.
Het was geen softwareprobleem maar het lag aan de hardware.  Het was de scanner zelf die vastgelopen was.  Na het losmaken van het deksel en de glasplaat, kon het euvel verholpen worden en nog wat smeer hier en daar deed hem ook weer veel deugd.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.