Ga naar inhoud

wachtwoord Linksys kwijt


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb een wachtwoord ingesteld en dat werkte perfect. Maar ik heb aan het knoeien geweest, en waarschijnlijk iets fout gedaan.

Er staat op WAP1200AC

een serie nummer en een mac adres.

ik zou kunnen huilen op dit ogenblik, alles loopt fout en ik heb precies problemen met mijn kennis.

Twee jaar geleden stelde ik hem zonder problemen in.

Dan kan ik op een andere computer geen W10 meer laden, de schijf geeft fouten, en als ik een nieuwe wil branden zegt de brander dat ze te klein is, hoewel het een DVD is.

Dan probeer ik mijn USB, zoals jij zegde te koppelen, maar dat lukt van geen kanten.

Niet plezierig op 84 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dus om een draadloos toegangspunt (wireless acces point)

Heb je geen idee van het wachtwoord of heb je het misschien per ongeluk veranderd of gewist?

 

Je kan de linksys terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar dan moet je daarna wel alle vorige instellingen opnieuw maken.

Houdt de Reset knop van uw Linksys WAP1200AC voor 10 seconden ingedrukt om te herstellen naar de fabrieksinstellingen.

 

Daarna moet je het toestel opnieuw instellen.

Hoe je dat doet, kan je hier nalezen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Dan kan ik op een andere computer geen W10 meer laden, de schijf geeft fouten, en als ik een nieuwe wil branden zegt de brander dat ze te klein is, hoewel het een DVD is.

Voordat dit topic gesloten is, toch nog even een opmerking over het branden van de installatiebestanden van Windows 10 op een dvd.

Dat lukt tegenwoordig inderdaad niet meer. In de loop der tijd is Windows 10 steeds groter geworden. De nieuwste versie van Windows 10 (versie 20H2) past niet meer op een gewone dvd.

Volgens de fabrikant van de dvd past er 4,7 GB op. De fabrikant rekent echter met Gigabytes, terwijl Windows rekent met Gibibytes (een ander rekenstelsel).

4,7 Gigabyte (volgens de fabrikant) is 4,37 of 4,38 Gibibytes (volgens Windows).

De installatiebestanden van Windows 10, versie 20H2, nemen in totaal 4,45 Gibibyte is beslag. Dat is net wat meer dan de 4,37 Gib die op een dvd passen. Daarom krijg je de melding dat de dvd te klein is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig, Theo. Je hebt de laatste tijd inderdaad veel problemen met je computers. Ik kan me voorstellen dat het je soms even teveel wordt. Je bent immers ook geen 20 meer.

Die gemaakte USB stick (het installatiemedium) werkt wel op een andere computer?

Had je de inhoud van die USB stick ook bekeken via de Verkenner (enkel om te controleren of de inhoud klopt)?

Die inhoud moet er zo uit zien (afgezien van de datums; die kunnen anders zijn):

image.png.b83d1b941af58f41935d26e4f6d6eae6.png

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar, meerdere keren, w10 mee op de Dell gezet. Dat meerdere keren, kwam omdat ik daar eigenlijk XP wilde opzetten. Maar die werkte daar niet goed op, dus W10 terug opgezet. En voor de een of ander reden is dat nog eens gebeurd. Maar daar kon ik USB gewoon in Boot aanduidrn, hier niet op die Assus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een Asus desktop pc.

Ik stop de USB stick (waaroo de installatiebestanden van Windows 10 staan) in een USB poort

Ik start de pc opnieuw op.

Ik zorg ervoor dat ik (door op de juiste toets te drukken) in het UEFI BIOS kom

Dat start bij mij automatisch op in de EZ Mode. Dat is de Easy modus. Maar die wil ik niet.

Ik klik dus (rechts bovenaan) op Advanced Mode.

Als ik in de Advanced Mode ben, klik ik op tabblad Boot

Ik zie dan het volgende:

image.thumb.jpeg.8f3044d56b0f07380f5c404a442941a0.jpeg

Zoals je ziet staat momenteel ATAPI bovenaan als boot option 1. ATAPI is mijn dvd-station.

 

Maar als ik daarop klik, dan kan ik kiezen voor de USB stick (die heet bij mij Verbatim Store n go):

image.thumb.jpeg.89c74b6aff2fbf429031be7d7f7e351b.jpeg

 

Bij jou wil dat niet lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.