Ga naar inhoud

Opstartprobleem


Willem1974

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Sedert deze morgen heb ik opstartproblemen met mijn windows 8.1 desktop. Hij start op tot aan het scherm waar je de icoontje hebt op het bureaublad. en dan gaat het scherm beginnen knipperen, alles op scherm gaat weg en komt direct terug. Het blauwe cirkeltje rond de aanwijzer van de muis blijft draaien. Hij blijft dus precies bezig om op te starten, dat zie ik ook aan een wit lichtje die op de bak (toren) blijft branden. Ik heb al een ander scherm aangehangen en daar doet hij precies hetzelfde, dus denk ik niet dat er iets scheelt met mijn scherm. Na enkele keren terug afgelegd en opgestart te hebben, doet hij nu op dit moment wat hij moet doen. Ik verwacht natuurlijk dat dit morgen terug hetzelfde zal zijn. Ik wou nog een back up van mijn bestanden maken op een externe harde schijf, maar die herkent hij niet als ik die op de USB aansluit. Kan dit iets met de grafische kaart te maken hebben of toch de harde schijf? Mvg Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

probeer eerst eens (als dat kan): start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'

als dat niet kan: druk zo lang op de aan/uitknop tot ie helemaal dood is (kan makkelijk 10 sec duren)

 

het kan zijn dat de videokaart vervelend doet, maar een overlijdende schijf is ook mogelijk.

hoe dan ook, neem het zekere voor het onzekere: hang die schijf eens in of aan een andere pc en stel je data veilig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan maak eens een Speccy logje zoals hieronder beschreven, mogelijk kunnen we dan iets meer te weten komen.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het Speccy logje kan ik niet gelijk iets uit halen wat zou kunnen duiden op de problemen die je hebt ondervonden.

Hoe zit het momenteel met dat rare gedrag, is er dat nog steeds?

De installatie datum van je Windows  8.1 is sept 2014, en ik vind het een knappe prestaties dat ze het zo lang al heeft gedaan.

Wat er precies de oorzaak van je probleem kan zijn daar tast ik over in het duister, maar mogelijk kan het ook door vervuiling van je systeem door de vele jaren dat je het al gebruikt.

Mocht het probleem zich blijven voor doen zou ik proberen om eens op te starten met een Live CD, dit kan met de Windows 7 Live CD of een Ubuntu Live CD, en een handleiding vind je alvast hier. Zo kan je mogelijk beter oordelen of je Windows voor de problemen zorgt of je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.