Ga naar inhoud

Hoe en waar vindt je een driver voor oude laserjet 4000 pcl5 of pcl6?


12jumbo

Aanbevolen berichten

Ik denk toch dat je dan een parallel naar USB kabel nodig hebt. Die heb ik wel zo heeft  hij een aantal jaar gewerkt via een desk-top en daar zal die fameuze interface card in blijven zitten zijn.

Jammer misschien zoek ik beter een oude computer hij moet alleen dienen om veel documenten af te drukken dat kan dan misschien via USB stick?

Alvast bedankt 

Tekst in het Engels kan ik niet lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je nu al een parallel naar usb kabel hebt, dan heb je die interface card helemaal niet nodig.

 

Je zegt dat je tekst in het Engels niet kunt lezen. Wanneer je als browser Chrome of de nieuwe Edge gebruikt, dan wordt op niet-Nederlandstalige websites automatisch aangeboden om de tekst te vertalen naar het Nederlands.

 

Of je selecteert en kopieert de Engelse tekst en plakt die in Google Translate: https://translate.google.com/?hl=nl&tab=TT

 

Dan is dit het resultaat:

Ik heb DE oplossing voor het afdrukprobleem met de HP 4000-printer en Windows 10. Het probleem lijkt een poortprobleem te zijn, geen stuurprogrammaprobleem. Ik pijnigde mijn hersens gedurende 4 dagen en bracht elke dag uren door met proberen het tevergeefs op te lossen. Als je een einde wilt maken aan je lijden, klik dan op de onderstaande link om deze kabel bij Amazon te kopen. http: //www.amazon.com/Tripp-Lite-Parallel-Centronics-U206-006-R/dp/B00005138I/ref=sr_1_1? s = electroni ...

 

Nu voor het verhaal. Ik gebruikte een originele HP C3801-80073 parallelle kabel van printer naar pc met Windows 10. Ik zag dat elke keer dat ik de driver installeerde, de computer beweerde dat het een succes was. Toen het tijd was om een testpagina af te drukken, gebeurde er niets of werd er een fout weergegeven. Ik probeerde de HP 4000-serie PCL5- of HP 4000-serie PCL 6-driver te gebruiken die prima werkte met Windows 7 x 64, maar weigerde te werken met Windows 10 x 64-upgrade, hoewel de claim was dat beide ondersteunde stuurprogramma's voor Win waren. 10.

Ik vermoedde meer een communicatieprobleem dan een driverprobleem. Ik bleef proberen LPT1 als de printerpoort te gebruiken, omdat het in het verleden prima werkte voor mij. Toen vroeg ik me af of er een parallel naar USB-kabel bestond. Eentje waardoor de computer de printer op een modernere manier kan herkennen. De kabel is Tripp-Lite Model U206-006-R. Dit is een USB naar IEEE 1284 parallelle printeradapter die 1,8 meter lang is. Er is een 3 meter lange versie beschikbaar voor gebruikers die een grotere afstand nodig hebben. Zoek het op Amazon als je dat nodig hebt.

De modus voor de parallelle poort van mijn computer is ingesteld op SPP (Standard Parallel Port) in het BIOS. Het nieuwe adaptersnoer wordt geleverd. Na het bekijken van de instructies en de mini-cd-schijf die bij de kabel zijn geleverd, besluit ik hun instructies niet te volgen, aangezien deze schijf ondersteuning biedt voor stuurprogramma's voor Windows 98 en 2000. AUB: volg de instructies helemaal NIET wanneer u de kabel krijgt en gebruik de cd ook niet.

Procedure: Dubbelklik op uw HP 4000 serie in Apparaten en printers en klik op "Zie wat er wordt afgedrukt". Als er mislukte documenten zijn, annuleert u deze om ze uit de cache te verwijderen. Verwijder nu de mislukte printerinstallatie van Apparaten en printers in Windows 10 door met de rechtermuisknop te klikken en "Apparaat verwijderen" te selecteren. Ga dan naar Configuratiescherm, Systeembeheer, Printerbeheer. Onder Print Servers ziet u stuurprogramma's en printers. Verwijder alle exemplaren van HP 4000-stuurprogramma's en printers door met de rechtermuisknop te klikken en te verwijderen. Verwijder ook stuurprogrammapakketten. Als u een bericht krijgt dat iets niet kan worden verwijderd, start u de computer opnieuw op om dit uit het geheugen te wissen, gaat u terug en probeert u het opnieuw. Ze zouden moeten verwijderen.

Zorg ervoor dat de HP 4000 is ingeschakeld. Pak je nieuwe kabel en steek het parallelle uiteinde in de printer. Nadat ik dit had gedaan, brandde het gegevenslampje en bleef het display afwisselend van Gereed naar ontvangen gegevens. Sluit nu het andere uiteinde aan op een USB-poort aan de achterkant op de pc. U krijgt GEEN melding van hardware die is gedetecteerd op het startscherm van Win 10. Open Configuratiescherm, Apparaten en printers. Mogelijk ziet u een pictogram voor de KABEL die zojuist is geïnstalleerd, maar niet voor uw printer. Wees geduldig en wacht. Uiteindelijk zal de printer verschijnen. Druk een testpagina af. Het werkt. De poort wordt automatisch gewijzigd in USB001 Virtuele printerpoort voor USB. Het wordt automatisch gecontroleerd onder Poorten in Printereigenschappen. U zult LPT1 niet gebruiken. Dit is het enige verschil tussen mijn mislukking en succes. De universele printerdrivers van HP die Win 10 installeert, zijn prima. De poort was verkeerd en u moet de nieuwe parallelle / USB-kabel kopen. Dit is precies hoe het voor mij werkte. De gemakkelijkste oplossing ooit en ik kreeg mijn gezond verstand terug. Dit kan heel goed werken met andere printers dan de 4000 die ouder zijn en parallelle aansluitingen hebben.

Controleer uw HP 4000-printer om er zeker van te zijn dat de parallelle connector dezelfde is als de mijne. Ik heb geen pinnen om aan te sluiten maar eerder metalen contacten. De kabel die ik hierboven op Amazon heb vermeld, is de ENIGE die op mijn printer zou passen. Bevestig dit op die van jou. Veel succes en ik zal regelmatig berichten bekijken om te zien hoe dit werkt voor gebruikers en om eventuele vragen te beantwoorden als je problemen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je HP printer staat nu ingesteld op poort LPT1. Dat lijkt me niet goed. Zet hem op USB001 (Virtuele printerpoort voor USB) en kijk of de printer dan wel actief wordt.

 

En zo doe je dat:

Klik op Start > Instellingen > Apparaten

Klik in de linker kolom op Printers en scanners

Klik op HP Universal Printing PCL 5

Klik dan op Beheren

Klik op Printereigenschappen

Klik op het tabblad Poorten

Je ziet dan dat de printer op LPT1 staat. Scrol in dat vak een eind naar beneden, totdat USB001 zichtbaar wordt; kies dan USB001 Virtuele printerpoort; klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK.

 

Wordt de HP printer daarna als actief weergegeven?

(En volgens mij hoort je printer eigenlijk weergegeven te worden als HP Laserjet 4000 series...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.