Ga naar inhoud

One drive niet gebruiken


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik wil one drive niet gebruiken. Ik heb al geprobeerd om het van mijn pc te verwijderen maar elke keer als ik een document open, wordt gemeld dat ik het moet uploaden naar one drive. Ik wil gewoon niet in de cloud werken. Ik bewaar alles op mijn pc of op een extra harde schijf. Ik wil ook gewoon kunnen werken zonder  internet. Weet iemand hoe ik echt van one drive af kan komen? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb dat gedaan en ik kreeg dan ook de melding dat het proces van onedrive gestopt was en dat het was verwijderd. Maar ik kan de bestanden alleen openen als ik ze eerst upload naar one drive. Ik doe er een afbeelding bij. Misschien toch maar overstappen op LibreOffice. Gerda

onedrive.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had alleen stilgestaan bij je vraag om OneDrive kwijt te geraken. Je wilde het niet meer gebruiken.

 

Die documenten die je wil openen: vanuit welk programma wil je die openen? (of zit je in verkenner?)

En die documenten: waarmee zijn die gemaakt en welke extensie hebben die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn docx documenten. In een oudere versie van Word gemaakt op een andere, oudere laptop. Ik heb nu een nieuwe laptop en ik heb een licentie van Office gedownload met een licentiecode. Maar zoals je ziet, kan ik de documenten niet openen met deze word-versie. Misschien zijn die ook alleen maar bedoeld voor one drive en de cloud. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik OneDrive ook niet, dus het hele werken ermee is me niet bekend.

Maar ik begrijp het dus goed: telkens je een worddocument  (docx) wil openen, wil je systeem naar de cloud (naar OneDrive) - klopt?

 

Twee vraagjes:

a. heb je je systeem al eens gereboot na het verwijderen van oneDrive? (zo niet: reboot even en probeer het dan nog eens?)

b. als je het dan nog hebt: open Word even en maak een nieuw document (leeg) aan en probeer het daarin eens in te voeren. Lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laptop al een paar keer opnieuw gestart en als ik probeer een nieuw document te maken, moet ik eerst inloggen bij Microsoft. Gewoon even een document maken is er niet bij. Misschien dat je met een iets oudere versie nog wel offline kan werken. Als ik mijn internet afsluit, werkt Word ook niet meer. Je moet een internetaansluiting hebben. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laptop al een paar keer opnieuw gestart en als ik probeer een nieuw document te maken, moet ik eerst inloggen bij Microsoft. Gewoon even een document maken is er niet bij. Misschien dat je met een iets oudere versie nog wel offline kan werken. Als ik mijn internet afsluit, werkt Word ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.