Ga naar inhoud

One drive niet gebruiken


vxvk

Aanbevolen berichten

Gerda,

even toch nog een controlevraagje want de dingen die jij beschrijft wijzen in de  richting van een abonnement op Office (Word) 365 (het feit dat je office steeds toegang wil tot het net bv: dat is typisch voor de 365 - die uiteindelijk een jaarabonnement is en die daarvoor minstens elke maand een verbinding wil met het net (als controle) )

 

Je hebt nu dus een nieuwe laptop - ben je wel zeker dat daar die office 365 niet op staat (en dat je bv niet met de 'foute' office365 opstart ipv met je nieuwe Office 2019?

Controleer je het even?

(eventueel ga je naar Start, typ erin programma's en ga daar dan naar Programma's installeren of verwijderen - en kijk of daar die Office 365 of Word 365 bij staat.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, ik heb het gecontroleerd. In de programma's is office 365 niet te vinden. Maar ik heb even in het register gekeken en daarvan heb ik een screenshot gemaakt. Er zijn meer van dit soort vermeldingen. Dus misschien moet ik die verwijderen? Ik heb nog niets gedaan verder. Maar het is toch eigenlijk heel onbehoorlijk dat Office 365 zomaar in het register vermeld wordt. Ik heb intussen wel weer Libre Office gedownload. Gerda

register_office 365_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dat de standaardplek voor opslag onedrive is. Ik kan dat niet wijzigen. Dus ik ga Office er nu afgooien en misschien ook nog even het register controleren. Dan zal ik proberen om office te installeren zonder internet. Dat heb ik ook bij de installatie van windows gedaan. Daar lukte het wel maar van office weet ik het nog niet. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/2/2021 om 17:34, vxvk zei:

Ik heb nu een nieuwe laptop en ik heb een licentie van Office gedownload met een licentiecode. 

 

Op een nieuwe laptop staat vaak reeds een office versie, deze is meestal een probeerversie.

 

 

Op 24/2/2021 om 17:54, vxvk zei:

Ik heb de laptop al een paar keer opnieuw gestart en als ik probeer een nieuw document te maken, moet ik eerst inloggen bij Microsoft.

 

Wat bedoel je met inloggen? Moet je via een browser inloggen of ....?

 

19 uren geleden, vxvk zei:

Sorry, ik gaf je geen antwoord op je vraag over Office. Ik heb een licentiecode van office 2019. Gerda

 

Het zou dus maar goed kunnen dat je met 3 verschillende Office versies door elkaar aan het knoeien bent.

 

Namelijk:

1. de testversie die vooraf misschien reeds op je laptop staat bij aankoop

2. een office versie 2019

3.  office 365

 

Dus welke versie heb je nu als laatst aangekocht?

 

Maak ook gebruik van printscreens en plaats die afbeeldingen in je bericht. Afbeeldingen zeggen vaak meer dan woorden.

 

Typ in het zoeken venster configuratiescherm. en klik dan op Configuratiescherm.

2021-02-25_19h04_59.png.3c7096a3aae6677fd66d3c6a259bd855.png

 

 

In het volgend scherm klik je op Programma's.

 

2021-02-25_19h06_29.thumb.png.72018c0fa210620757be0c587ea25efe.png

 

 

Klik dan op een programma verwijderen.

 

2021-02-25_19h07_56.thumb.png.7e30ffcdffe4af9e4bc7dd500e7e3750.png

 

Maak een printscreen van het venster dat je dan krijgt met alle Microsoftware software in beeld zoals hieronder. Plaats die afbeelding in je volgend bericht.

 

2021-02-25_19h09_31.thumb.png.2ed8d525e56b12eec7a804c0ee50dfba.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn eerste configuratie was er inderdaad een proefversie van office 365. Er was ook een Libre Office. Bij de installatie moest ik ook een Microsoft Account gebruiken. Ik heb toen ook de naam van de administrator gewijzigd in Gerda. Maar verzuimd om Gerda administrator te maken. Toen is de laptop gecrashed bij het terugzetten van een herstelpunt en toen was er niets meer aan te doen omdat er geen administrator was. Ik heb toen de laptop opnieuw gestart met een start usb en later de oorspronkelijke chipset erop gezet. Daarbij heb ik de router thuis uitgezet omdat deze laptop geen knopje heeft om de wifi uit te zetten. Daardoor heb ik alles nu kunnen installeren zonder Microsoft Account en Gerda is nu administrator.Toen was er dus niets anders meer dan Windows en de juiste drivers voor de laptop. Ik had dus geen proefversie van Office 365. En bij het verwijderen van programma's in het configuratiescherm staat en stond er ook geen andere Office meer bij. Ik heb nu nog eens geprobeerd om Office te deïnstalleren en het daarna zonder one drive weer opnieuw te installeren. Morgen ga ik verder. Ik had ook nog een probleem met het activeren van een ander programma. Daarvan kan ik ook pas morgen zien of dat gelukt is. Voorlopig even welterusten. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nu Word gebruiken zonder one drive. Ik heb dat ook helemaal van mijn laptop verwijderd. Maar ik moet Word ook nog activeren en dat is me gisteravond niet gelukt. Toen ik vanmorgen probeerde om bijvoorbeeld excel of powerpoint te starten, moest ik me alsnog weer aanmelden bij Microsoft. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in. Excel kan ik ook gebruiken via mijn WordPerfect Office en natuurlijk ook met Libre Office. Op die manier prijst Microsoft Office zich ook wel uit de markt. Misschien kiest Microsoft toch eieren voor zijn geld en komt er een Office op de markt zonder one drive. Er zijn veel bedrijven en ook de overheid die toch alle bestanden in eigen beheer willen houden. Ik moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik mijn database van Corel Central (WordPerfcect Office) kan overzetten naar Libre Office. Volgens mij heeft Libre Office geen database, behalve dan een spreadsheet. Ik ben in 1993 gestart met mijn database in Corel Central. Ik ben ooit gestart met WordPerfect, ik geloof in 1982 of 1983. Toen was er nog geen Microsoft Office. Volgens mij was er alleen nog Dos, Dr. Dos, New Dos, maar geen MsDos. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het hier stil blijft, neem ik even de draad terug op.

Hoe is de situatie nu: heb je Word al geactiveerd?  Moet jij je dan nòg aanmelden ? (want het zou kunnen dat het niet-geactiveerd zijn de oorzaak was - en dat je het dus maar één keer moet doen)

(en ook een oud-WP-gebruikster? zelf werk ik er nog altijd mee, enfin: alleen met de tekstverwerker ervan. 'k Vind hem nog altijd een prima tekstverwerker)

Dus: hoe is de situatie nu Gerda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.