Ga naar inhoud

Webcam verwijderen


Robby1

Aanbevolen berichten

Ik heb een interessant vraagje eigenlijk. 

Iedereen wil een webcam op zijn laptop, maar ik wil die juist weg hebben.

En waarom dit mij zo triggert is het feit dat ik elke keer de software van de webcam verwijder en die er 5 minuten later terug opstaat zonder dat ik van iets weet, alhoewel ik niet met webcam werk.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik de software definitief verwijderen, want ik vind het niet normaal dat die steeds terug staat en ik die steeds moet verwijderen.

Iemand een ideetje?

Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zolang je niet tegen windows zegt dat de cam moet worden uitgeschakeld, zal windows hem netjes weer installeren elke keer je de pc start.

uitschakelen doe je zo: rechtsklik op de startknop, ga apparaatbeheer, zoek je webcam, rechtsklik erop en kies 'apparaat uitschakelen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Falstring, 

Laat nu net datgene zijn dat ik net niet doe. 

Apparaatbeheer, webcam rechtsklikken en nee, ik schakel het apparaat niet uit, nee, ik verwijder elke keer het programma, zodanig dat het volledig van de pc is verwijderd. Is volgens mij wel meer dan gewoon uitschakelen.

En toch staat het er elke keer opnieuw. 

Alleszins dank voor je antwoordje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al denk ik dat het probleem nog niet opgelost is?

Dus: TS schakelt het apparaat niet uit, maar gaat verder: hij verwijdert het elke keer  - maar die webcam is als die kat: die webcam komt weer !

(en hij wil hem wèèèèg!!!)

(klopt Robby1?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry jongens, maar ik heb reeds 3 maal via smartphone een antwoordje geplaatst, maar klaarblijkelijk lukt dit niet. Daarom dit keer via pc.

Inderdaad Passer, het probleem is inderdaad nog niet opgelost. Die webcam komt steeds terug tot grote ergernis en frustratie. 

Het is net of er zet iemand dat telkens terug.

Overlaatst heb ik mijn gegevens in microsoft ook aangepast en daar stonden de beginletters in voor een email dat ik van haar nog pluim ken (om aan te passen als ik er niet meer in kan).  Daar heb ik me ook al de oren van mijne kop getrokken.

Maar hopelijk kan er mij iemand helpen om het stuurprogramma van de ingebouwde webcam weg te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, wat ik gedacht had is dus de waarheid. In de spam van mijn mail zat een bericht. "Dit is jouw paswoord, ik weet alles van jou en je gegevens. Betaal me zo veel en ik laat je met rust. Ik heb films en berichten van jou". Mijn cam is afgeplakt sedert jaren reeds, dus veel film zal hij of zij niet hebben. Berichten is misschien wat anders. 

Deze mail zat reeds meer dan 3 weken in de spam. 

Hoe kan ik me hiertegen wapenen. Ik heb bitdefender, heb Cclaener? ......

 

Groetjes

 

Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijzig als de bliksem alle wachtwoorden die je bij je diverse aanmeldingen in gebruik hebt.

Gebruik voor iedere aanmelding een ander wachtwoord en laat ze bij voorkeur niet door je browser onthouden zonder gebruikmaking van een wachtwoordmanager. Gebruik enkel sterke wachtwoorden (<<KLIK) en gooi ze niet te grabbel. Wachtwoorden zoals 123 worden nog steeds meer gebruikt dan menigeen denkt en dat is ronduit belachelijk.

 

Als je hier mee klaar bent voer dan het advies van Passer uit (heel belangrijk!).

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.