Ga naar inhoud

Mozilla Thunderbird.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Sinds een paar dagen, duurt het een eeuwigheid om mijn "Thunderbird" te openen.

Eénmaal deze is geopend, valt het programma soms uit, met de melding "Thunderbird reageert niet" !!

 

Wat staat er mij te doen ?

Misschien het programma herinstalleren of.........

Bij het herinstalleren, moet ik dan mijn e-mailadressen allemaal opnieuw instellen ?

 

Graag een seintje a.u.b.

Roland  Moens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Rolle Gmail zei:

Bij het herinstalleren, moet ik dan mijn e-mailadressen allemaal opnieuw instellen ?

Hoeft niet: je kan met Hekasoft een back-up van je mailprog maken (er is een portable versie van: bovenaan de pagina staat de install-versie, wat meer onderaan (onder de groene balk) is de portableversie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

 

Bedankt voor uw vlugge respons.

Zo te zien, opteert u toch voor de "herinstallatie van Thunderbird".

 

Ik bekeek de "Hekasoft" - en is me dat een hele boterham voor een leek als ik.

Ik denk dat ik na de her-installatie, mijn 4 e-mailadressen manueel zal opnieuw 

installeren.

 

Alvast bedankt.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolle,

eigenlijk is Hekasoft een fluitje van een cent (maar je 'verdrinkt' er de eerste keer mogelijk  in.

 

Moest het installeren/uitpakken een probleem zijn: vertel het dan maar.

 

Werken met Hekasoft:

1. je opent het programma

2. Je krijgt dit:   afbeelding.png.f987f26cae4de2283efc31f173eeed97.png

   (vermits ik Firefox gebruik staat hier bij mij natuurlijk Firefox, bezoek de website... en ook het icoon van Firefox.  Bij jou zal daar mogelijk iets anders staan: Ik heb

    Hekasoft zo ingesteld dat hij alleen maar Firefox 'ziet')

 

3. Bij de knop Opties krijg je deze mogelijkheden:  afbeelding.png.917aa2676b72294104c58976583d3064.png

 

4. Je kan daar naar Taal gaan en voor Nederlands kiezen. Nu wordt het al wat makkelijker

5. Klik nu Instellingen open: 

     Hier staan een hele boel browsers die je wellicht niet allemaal kent, dus kan je best onderaan (onder dit plaatje) op Alles Uitvinken klikken

         en dan op zoek gaan naar je Mozilla en die aanvinken. (dan gaat hij dadelijk een back-up van je Mozilla maken)

    er zijn nog andere dingen in te stellen, maar die heb je niet direct nodig (gebruik ik ook niet)

6 (mogelijk moet je nu Hekasoft afsluiten en terug oproepen om direct op het venster bij 2 te komen (waarbij je dus bij jou Mozilla zal zien staan - waar bij mij dus Firefox staat)

   We komen dus terecht bij het plaatje van nr 2 hierboven en het enige wat je nu moet doen is Backup maken aanklikken en dan onderaan Starten.

   (indien je Mozilla nog open staat, zegt Hekasoft dat hij geen backup kan maken zolang die open staat, dan sluit je hem af en klik je opnieuw op Starten.

7. Je krijgt dan een verkennersscherm waar je kan kiezen wààr je hem wil opslaan en je kan dan doorgaan.

Dat is het.

 

Terugzetten: terug naar scherm 2 , deze keer Backup Terugzetten aanvinken en klikken op Starten en dat is het.

 

Heb je nog vragen, 't is het moment hé :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

 

Bedankt voor deze zeer uitvoerige uitleg omtrent het oplossen van mijn probleem.

Na de mailserver Thunderbird van Firefox te hebben geopend, ging ik naar Help.

 

Na heel wat te hebben gelezen, kwam ik ergens op een link, die me naar de laatste

en nieuwste versie van Firefox leidde.
Deze heb ik dan meteen geprobeerd, en blijkbaar met succes, gezien ik nu heel wat

vlugger in mijn mailserver aankom.

 

Sorry voor dit probleem, en voor mij, om naar het gemakkelijkste te grijpen, gezien

mijn status van "LEEK".

Moest ik nog problemen hebben, trek ik zeker aan je bel.

 

U mag nu deze topic afsluiten als opgelost.
Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.