Ga naar inhoud

Diverse blokkades in W10


Jopie

Aanbevolen berichten

In W10 incl. Thunderbird en Firefox heb ik tegelijk een aantal problemen:
- Bijlagen bij een firefox-mail zijn niet meer te openen.
- Verzenden en opslaan van bericht is niet meer mogelijk. Voor melding zie afbeelding.
- Het maken en opslaan van  .odt, .odg, en .ods-documenten lukt niet meer.
- Ik kan op een site niet via een link naar een document.

Kort voor deze verschijnselen heb ik Bitdefender Antivirus Free geïnstalleerd maar voor alle zekerheid weer verwijderd. Problemen blijven.
Zie afbeeldingen voor alle meldingen.

Plaatje-1.thumb.jpg.5b8701e164f62c8ee9631ad86d4963f9.jpg

 

Plaatje-2.thumb.jpg.e41f031beebbbc1652b06b5d2661d02b.jpg

 

605724487_Schermopname(41).thumb.png.38d9471149166495b5799a72d45adc81.png

 

 

 

 

aangepast door Passer
Mailadressen onzichtbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jopie,

dit even terzijde: plaats nooit mailadressen zichtbaar op het net - dit trekt spam en malware aan. (daarom maakte ik ze onleesbaar)

Ook dit nog: in je taakbalk wordt weergegeven dat er nog  4 berichten (van Windows) op je wachten om gelezen te worden: zie plaatje (s) rechts onderaan. Klik er even op, dan krijg je ze te

zien - mogelijk zijn er belangrijke bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

Die 4 berichten zijn niet belangrijk. Ik zoek uitsluitend met Startpage.

Ik noemde Firefox-mail maar dat is natuurlijk Thunderbird.

Omdat mijn problemen ineens op diverse plekken ontstonden zal het toch niet alleen aan de browser liggen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jopie,

blijkbaar heeft niemand direct oplossingen voor je probleem en zelf zie ik het ook niet direct 'zitten', maar 'k ga een poging doen, anders blijf je met je probleem zitten...

 

- Probeerde je al Thunderbird te unitstallen en terug te installeren?

   Zo niet: maak éérst een back-up van je Thunderbird (dit kan met het portable programma Hekasoft) , verwijder dan je Thunderbird en installeer hem terug.

 

- Brengt dit geen oplossing: Heb je toevallig nog een herstelpunt van vòòr de installatie van die Bitdefender?  (al zou die installatie dit wel niet mogen/kunnen veroorzaken)

   Zo ja: zet dat herstelpunt eens terug?  (een systeembackup zou zekerder zijn, maar ik vermoed dat je zo iets niet hebt)

 

- en deze zin van je:

Op 1/4/2021 om 14:13, Jopie zei:

Het maken en opslaan van  .odt, .odg, en .ods-documenten lukt niet meer.

   doet me toch denken: is er niet méér aan de hand.

   Het brengt me bij de vraag: Heb je de laatste updates van Windows binnen?

 

- Je hebt Bitdefender AV geinstalleerd en daarna terug uninstalled: had je voordien een andere virusscanner of gewoon Windows Defender (die trouwens goed genoeg is) ?

 

Probeer de eerste twee dingen eens uit, ik ben benieuwd.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

Mijn W10 updates zijn helemaal bij.

Je stelt voor om Hekasoft te gebruiken maar ik kan ook niet vanuit Firefox downloaden. Voordat ik deze problemen kreeg heb ik via de verkenner kopieën van Thunderbird en Mozilla op een externe schijf geplaatst--->

Gebruikers\Gebruiker\AppData\Roaming. Kan ik de Thunderbird en Mozilla bestanden gewoon in mijn verkenner verwijderen en daarna die files vanaf die externe schijf opnieuw plaatsen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jopie,

je windows is bijgewerkt, mooi zo.

 

Graag hier ook antwoord op:

Op 2/4/2021 om 20:53, Passer zei:

Je hebt Bitdefender AV geinstalleerd en daarna terug uninstalled: had je voordien een andere virusscanner of gewoon Windows Defender

 

 

Op 2/4/2021 om 20:53, Passer zei:

Heb je toevallig nog een herstelpunt van vòòr de installatie van die Bitdefender?  (al zou die installatie dit wel niet mogen/kunnen veroorzaken)

   Zo ja: zet dat herstelpunt eens terug? 

 

 

1 uur terug, Jopie zei:

Kan ik de Thunderbird en Mozilla bestanden gewoon in mijn verkenner verwijderen en daarna die files vanaf die externe schijf opnieuw plaatsen? 

ja, dat kan, maar 'k zou zeker spelen: verwijder ze niet, maar geef de mappen een andere naam (zet er iets herkenbaar àchter, vb abc of zo): dan zijn ze buiten gebruik, maar kan je ze later toch nog terugzetten als je wil - zo behoud je ze nog. Wegkieperen kan later nog wel

 

en 'k heb Hekasoft even op het net gezet:  https://we.tl/t-jZ7D4FBMFA

Binnenhalen, unzippen en gebruiken ('t is de portableversie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Voer de volgende tool eens uit, lukt het niet deze te download zet hem via een andere pc op een USB-stick en plaats hem zo op deze pc.

 

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar weken voordat ik Bitdefender installeerde had ik nog Avast in gebruik. Voor installatie van Bitdefender had ik geen probleem.

Dit is een dual boot machine. Ik kan dus nog wel op Zorin werken. Maar eigenlijk wil ik dat niet meer omdat deze versie van Zorin is verouderd. Hierop draaide ik ook met Thunderbird, Firefox. Het is nu wat verwarrend omdat ik de indruk heb dat, om welke reden ook, ik niet beschik over een goed herstelpunt. De afbeelding van de bestanden die ik op mijn externe schijf heb stuur ik je apart even toe. Ik denk niet dat ik hiervan iets kan gebruiken voor mijn back, of zie jij iets?

In W10 Firefox lukt het niet om iets te downloaden. Met Farber Recovery Scan Tool Link lukt het dus niet. Windows is bij mij 64 bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een schermopname van de bestanden op externe harde schijf.

Zojuist heb ik de Thunderbird file hiervan gebruikt om de bestaande file te vervangen. Nog steeds kan ik echter in een mail geen bijlagen openen.

Een link in een bericht activeren lukt wel.

Schermopname (55).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.