Ga naar inhoud

Blauw scherm


Leono

Aanbevolen berichten

Sinds kort verschijnt deze melding: 'Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart.'

Dit gebeurt nadat het bureaublad is verschenen en alles is opgestart.

Op het blauwe scherm staat: ‘Stopcode Memory Management’.

Dit gebeurt ook soms als ik bijvoorbeeld iets aanklik in de Windows Verkenner.

Ik deed reeds een langdurige geheugentest (MdSched), maar daar kwam niets uit.

Goede raad is zeer welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Voordat ik het probleem hier postte had ik het internet al uitvoerig geraadpleegd, ook de draden waarnaar u verwijst.

Ten einde raad kwam ik op het PC Helpforum.

Laat Blue Screen View niets zien dan?

Overigens ontvang ik nog steeds geen notificatie(s).

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Notificaties voor dit forum blijven echt uit.

Mijn vermoeden is dat het iets te maken had met mijn pSchijf (clouddienst).

Ik had diverse malware scans gedaan en in één daarvan werd Defender Control aangemerkt als boosdoener. Deze stond zowel in mijn map Draagbaar op de SSD als in mijn map Draagbaar op de pSchijf. pSchijf is virtuele schijf, denk ik. Als ik de pSchijf uit zet is hij weg.

In mijn gewone map Draagbaar op de SSD kon ik Defender Control gemakkelijk verwijderen, maar zodra ik de map Draagbaar op de pSchijf aanklikte kwam het blauwe scherm.

Deze pSchijf stond ook op “opstarten met Windows”, dus het blauwe scherm direct na de komst van het Bureaublad had daar wellicht ook mee te maken.

Toevallig had de pSchijf kort geleden een versie update en gisteren nog een kleinere aanvullende update. Ik had Windows Control inmiddels verwijderd via de pSchijf website.

In elk geval zijn de blauwe schermen nu weg. Ik had al gelezen dat het met software te maken kan hebben.

Dit alles is een persoonlijke interpretatie.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.