Ga naar inhoud

CD sluiten na het branden


NBunder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een CD gebrand doormiddel van een losse brander aan mijn laptop. Alleen op het moment dat ik hem in mijn radio stop komt er te staan 'disc not finalized'. Ik heb hier online meerdere artikelen gelezen van mensen die er ook last van hebben, maar ik kom er zo niet uit. Ik heb hier ook last van met andere CD's die ik niet zelf heb gebrand.

 

Is er iemand die mij zou kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk programma gebruik je om de cd's (of dvd's) te branden?

Normaal kan je aan het begin of het einde van de brandprocedure ook aangeven of de schijf afgesloten (gefinaliseerd) moet worden. Kwestie van een vinkje zetten op de juiste plaats.

Met de meeste brandprogramma's kan je een cd ook achteraf nog finaliseren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat geen cd's zou mogen branden, dat niet hoor NBunder. (enne: welkom op PCH hé!)

 

maar..

a. cd's branden is wel erg uit de tijd aan het geraken toch (tenzij je natuurlijk vb een cd-audiospeler wil gaan gebruiken- maar die zijn dan ook weer niet zo erg meer van de tijd)

   Ik bedoel maar: het is toch makkelijker iets op stick of op schijf-zelf te gaan bewaren?  Je kan het zelfs in de cloud ook gaan bewaren - ja toch?

 

b. Voor de weinige keren dat ik toch nog iets ging branden gebruikte ik het freeware CDburnerXP (<klik!) - het is nog in het Nederlands ook en is een gebruiksvriendelijk progje.

(waarmee ik dus niets zeg over het programmaatje dat jij gebruikt: dat ken ik niet, kan ook even goed of voor mijn part beter zijn - 'k wil er dus gewoon maar die CDburnerXP even

naast zetten)

en die heeft de optie Finaliseren (cd afsluiten) zeker. - al moet jouw progje het normaal ook hebben...  (voilà: zie volgende post :xd: )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een extra tip: Als je een schijfje gaat branden waar je achteraf niets meer aan toevoegt hoeft, dus je wil die bij het branden ook afsluiten is die instelling ook aanwezig.

 

Ga naar Cd-opties. Beneden vindt je de optie schijf afsluiten (geen verdere sessie).

 

2021-06-22_08h44_08.png.547fd285fb3d490cd3cc9e5645dd0a12.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.