Ga naar inhoud

Windows 10 opnieuw installeren


Elkedage

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Quote

Als ik een volledig nieuwe installatie van windows 10 doe heb ik dan ook de nieuwste versie  20H1 

 

Ja, wanneer je via de Media Creation Tool van Microsoft een USB-stick aanmaakt om een nieuwe installatie uit te voeren verkrijg je altijd de laatste versie. Op het moment van schrijven is dat versie 21H1 (buildnummer: 19043.1052).

 

Quote

IK vraag dit omdat mijn windows 10 versie 1909 de update naar 20H2 niet meer wil uitvoeren. Daarom wil ik een volledig nieuwe installatie doen om dit te omzeilen. Wie kan me hier meer zekerheid over geven.

 

Een geheel schone installatie is wellicht niet eens nodig. De ondersteuning voor 1909 is pas onlangs (11-05-2021) ten einde gekomen. Wat je als eerste kan doen is de Update-assistent uitvoeren. Dit hulpprogramma kan je via deze link downloaden. Hiermee kan je Windows 10 upgraden wanneer het via Windows Update zelf spaak loopt. Mocht je een foutmelding krijgen bij de update-assistent geef deze dan even door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digicafee

 

Ik heb de update wel automatisch gekregen, helaas mislukte telkens de installatie. Andere updates blijken nog gewoon te werken. 

Bedankt voor uw hulp. 

 

Maxstar 

 

Ik heb hulpprogramma's gedaan en een medewerker van de online helpdesk van Microsoft is er een uur aan bezig geweest en heeft eigelijk alles van Windows denk ik gecheckt. Daarom overweeg ik nu om alles van deze pc te verwijderen en volledig leeg te maken en opnieuw de laatste versie te installeren. Deze pc is 3 jaar oud van HP en werkt eigelijk perfect. Het enige dat ik steeds zie staan bij Windows uptate is: Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes en dat wil ik in orde krijgen.

Bedankt voor uw hulp.

 

Ook al de andere bedankt om mee te denken, als het in orde komt dan laat ik het weten.

Met vriendelijke groeten,

 

Elkedage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Elkedage zei:

Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes

Oh, dat is een nieuw gegeven. Dat heb je eerder niet verteld. Dat is jammer.

 

8 minuten geleden, Elkedage zei:

Deze pc is 3 jaar oud van HP

 

Ook dat verrast me. Ik dacht dat het om je Dell atitude E6410 ging.

aangepast door droske
toevoeging i.v.m. merk en model laptop
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Elkedage zei:

Het enige dat ik steeds zie staan bij Windows uptate is: Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes en dat wil ik in orde krijgen.

Voer deze handleiding eens uit: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=366&t=22364

Plaats het ZIP-bestand WUCheckLogs.zip (hier op PCH als link) dan kunnen we even verder kijken.

 

 

aangepast door Maxstar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De System File Checker heeft enkele reparaties uitgevoerd.

 

Quote

Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes

 

Voer Windows Update uit en kijk welke updates er geïnstalleerd worden, deze melding kan vervolgens een aantal keer terugkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dan eens het volgende :

  1. open je services 

    image.png.469f82de3255298bd02e918210d4ef68.png
     
  2. Zoek naar 'Windows Update'  en leg de service (tijdelijk stil) - laat de app maar open staan
     
  3. Open je File Explorer en zoek in de Windows folder (op je C schijf waarschijnlijk) naar een map 'Software Distribution' genaamd.
    Verwijder alles uit die map, maar laat de map zelf staan ...  
     
  4. Ga terug naar de services app en zet Windows Update terug aan ...
     
  5. Ga nu naar je Instellingen - Windows Update en voer een check voor updates uit - die kan nu wel even duren want hij bouwt de catalog opnieuw op...

     
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Digicafee zei:

Probeer dan eens het volgende :

  1. open je services 

    image.png.469f82de3255298bd02e918210d4ef68.png
     
  2. Zoek naar 'Windows Update'  en leg de service (tijdelijk stil) - laat de app maar open staan
     
  3. Open je File Explorer en zoek in de Windows folder (op je C schijf waarschijnlijk) naar een map 'Software Distribution' genaamd.
    Verwijder alles uit die map, maar laat de map zelf staan ...  
     
  4. Ga terug naar de services app en zet Windows Update terug aan ...
     
  5. Ga nu naar je Instellingen - Windows Update en voer een check voor updates uit - die kan nu wel even duren want hij bouwt de catalog opnieuw op...

     

Ook dit alles uitgevoerd, helaas ook zonder succes. !!!! Ook de nieuwe zoektocht naar updates was eigelijk vlug gedaan, wat ik raar vond vanwege uw mededeling. 

Met vriendelijke groeten,

Elkedage.

aangepast door Elkedage
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.