Ga naar inhoud

Windows 10 opnieuw installeren


Elkedage

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Elkedage zei:

Nu heb ik geprobeert om de hardewware  te updaten en nu start windows niet meer op.

Wat heb je precies proberen te updaten, ik neem aan bepaalde drivers? Wat je kan doen is van de bootable USB-stick met Windows 10 opstarten en kijken of je een systeemherstelpunt terug kan zetten, mits actief. https://www.tenforums.com/tutorials/4588-system-restore-windows-10-a.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal die raad en daad gegeven hebben om dit probleem trachten op te lossen hartelijke dank voor uw raadgeving en meedenken. IK heb de PC meegegeven aan een kennis die de klus voor mij gaat trachten te klaren omdat het zoveel oorzaken kan hebben  en ik zelf veel te weinig onderlegd ben om dat allemaal te doen.

Dus moderator je mag dit afsluiten.

Met vriendelijke groeten,

Elkedage 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Maxstar sloot dit topic
  • Gast opende dit topic

Beste allemaal die meegeholpen hebben om mijn pc te helpen herstellen. Hier het vervolg van de werkzaamheden die een goeie kennis van mij uitvoerde. 

Mijn laptop is al een hele poos terug in mijn bezit en werkt nu zelfs beter dan ooit. Gezien jullie gewaardeerde inzet om mijn probleem trachten op te lossen wil ik jullie graag informeren over de aanpak die tot de oplossing van het probleem heeft geleid.

Ziehier de briefing van de kennis die de laptop onder handen heeft genomen:

 

Er waren meerdere pogingen nodig om uiteindelijk dan toch naar fabrieksinstellingen te kunnen terugkeren.

De Windows 10 van de fabrieksinstelling was de sterk verouderde versie 1703. Upgraden naar versie 20H2 mislukte ook nu telkens weer.

Na het updaten van de driver voor de LAN chipkaart en van het BIOS vanaf versie F04 naar versie F14 (ja hoor…) verliep de upgrade feilloos naar versie 21H1.

 

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik een M.2 SSD van 250 GB heb laten plaatsen omdat het moederbord over een vrij M.2 slot beschikte. De bestaande harde schijf van 1 TB is behouden gebleven en geformatteerd. Windows 10 staat nu op de SSD. De harde schijf doet dienst als data opslag.

 

Nogmaals allen dank,

Met vriendelijke groeten,

Elkedage

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Op 20/6/2021 om 23:24, droske zei:
Op 20/6/2021 om 23:14, Digicafee zei:

Ach zo ... en wat doet je besluiten dat dit structureel zo is ? 

Ik heb toevallig de persoonlijke ervaring dat oudere pc's die nog goed werkten tot en met versie 1909 nu plots geen nieuwere onderdelen update (20H1 of 21H2) meer geïnstalleerd kregen alhoewel die systemen foutloos werkten met inbegrip dus van Windows update !

 

Zo zie je maar hé. Het probleem zat ook hier niet bij Windows Update hoewel niet iedereen dat wou inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.